عربشاهی: تیم ملی قدرت خود را به حریف کشید/ اجازه نفس کشیدن به اروگوئه ندادیم

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برتری ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه در دیداری دوستانه اظهار داشت: تیم ملی مقابل تیمی بازی کرد که در رنکینگ جهانی 10 پله بالاتر از تیم ما قرار دارد و از همه مهم‌تر هم 2 بار فاتح جام‌جهانی شده و همین مساله از کیفیت بالای این تیم آمریکای جنوبی دارد. خوشبختانه فاصله تیم ملی با 10 تیم برتر جهان روز به روز در حال کاهش یافتن است. تیم ملی از همان دقیقه اول با برنامه و با انگیزه بالا و بهترین شرایط روحی و روانی پای به زمین مسابقه گذاشت. 

وی افزود: بازیکنان در تمام جناحین عالی کار کردند و نشان دادند چیزی کمتر از اروگوئه نیستیم و حتی در برخی از دقایق بازی بهتر از این تیم هم بودیم. تیم به موقع از جلو دفاع  می‌کرد و خیلی خوب هم به حریف خود فشار می‌آورد و همین باعث شد تا اروگوئه نتواند خیلی روی دروازه ما خطرساز شود. تیم ملی در نیمه دوم با تعویض‌هایی که کی روش انجام داد  قدرت تهاجمی تیم شرایط بهتری نسبت به نیمه نخست پیدا کرد و همین امر کمک کرد تا روی کار ترکیبی و تیمی به گل برسیم. در بحث کارهای هجومی، نفرات به خط خمله به خوبی اضافه می‌شدند و ما چند فرصت خوب را دیدیم که ایران به دست آورد.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: خوشحالم تیم ملی با یکدلی قدرت تیمی خود را به رخ حریف کشید و امیدوارم با خود باوری بچه‌ها و شرایط روحی و روانی بازیکنان بتوانیم در قطر شگفتی‌ساز باشیم و از گروه خودمان بالا برویم تا نشان بدهیم که بچه‌های ایران در وهله نخست خیلی خوب فعل خواستن را صرف کرده‌اند و سپس نشان دهیم کیفیت فوتبال ایران به مراتب بالاتر از آسیا است. کار دفاعی ما طوری تنظیم شده بود که همه بازیکنان درگیر باشند و فضا به حریف ندهند. اروگوئه بازیکنان خلاق و با کیفیتی داشت اما ما خیلی خوب دفاع و خیلی خوب در حمله یکدیگر را پیدا کردیم. اگر از دفاع به حمله خوب اضافه شویم، امتیاز بسیار مهمی برای ماست و به نظرم اگر در جام‌جهانی هم مقابل انگلیس، آمریکا و ولز اینطور خوب و برنامه ظاهر شویم، قطعأ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

عربشاهی درباره بازی با سنگال اینطور گفت: انشاالله در دیدار با سنگال هم با یک بازی هوشمندانه پیروزی دیگری نصیب تیم ملی شود تا با یک روحیه عالی پای به جام جهانی بگذاریم. بالاخره این تیم قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده و اکثر بازیکنان این تیم هم در بهترین تیم‌های مطرح اروپایی مشغول به بازی هستند. این دیدار هم می‌تواند یک محک خیلی خوبی برای تیم ملی باشد تا سرمربی و کادرفنی بهتر به نقاط ضعف و قوت تیم ملی پی ببرند. 

وی در پایان اظهار داشت: جا دارد از مهدی تاج و محمد مهدی نبی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که در این مدت کوتاه خیلی خوب از تیم ملی حمایت کرده‌اند. انشاالله این حمایت ها به شکل بهتری تداوم داشته باشد تا ثمره آن را در جام‌جهانی ببینیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 828085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟