نکونام: باید با کمبودها بسازیم/ طرز استفاده از فشنگ را فراموش کرده‌ایم!

«امیرمحمد نکونام» در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برگزاری هفته سوم لیگ تیراندازی و اینکه چه برنامه‌ای برای حفط آمادگی خود دارد،اظهار داشت: ما فعلا طبق نظر مربیان به تمرینات خودمان تا زمان حضور در قهرمانی جهان مصر ادامه می دهیم و البته باید با کمبودهایی که با آن مواجه هستیم کنار بیاییم. با اینکه اردوی هانوفر کنسل شد اما باز سعی می کنیم آمادگی خودمان را در رشته بادی حفظ کنیم تا بتوانیم در مصر نتیجه خوبی بگیریم.

وی درباره رکوردهایی که بر جای گذاشته، گفت: نزدیک به 9 ماه است در اردوهای تیم ملی حضور داریم و تقریبا می توان گفت تمام تیراندازان آماده هستند اما با این وجود باید در رقابت های برون مرزی بیشتری حضور پیدا می کردیم تا تجربه ما بهتر از قبل شود. در ایران خوب تیراندازی کردن دال بر موفقیت در مسابقات بزرگ نیست و اگر مسابقات جام جهانی کره جنوبی و اردوی هانوفر برای ما فراهم می شد امکان داشت در روند آمادگی ما تاثیر به سزایی داشته باشد. به هر جهت مسابقات لیگ و آزاد کشوری رقابت‌هایی نیستند که در آن استرس مسابقه داشته باشیم.

ملی پوش تیراندازی درباره فشنگ‌هایی که قرار است در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا با آن تمرین کنند، اینطور به سوال پاسخ داد: اگر این اتفاق رخ دهد که عالی است زیرا خیلی وقت است با آن‌ها تیر نزده ایم و یادمان رفته چطور باید از آنه استفاده کنیم. به طور حتم با این فشنگ‌ها می‌توانیم تکنیک ها را دوباره مرور کنیم.

نکونام در ادامه بیان کرد: ما پس از جام جهانی باکو دیگر با فشنگ تمرین نکرده‌ایم. اکنون با تامین فشنگ می‌توانیم مقداری شرایط مسابقه را با فشنگ در تمرینات برای خودمان ترسیم و شبیه سازی کنیم.

وی درباره اعزام زودتر از موعد به مصر گفت: قطعا برای ما اتفاق خوبی است زودتر به مصر برویم چون تمرین قبل از مسابقه آن هم با فشنگ می‌تواند برای ما شرایط بهتری ایجاد کند تا در روز مسابقات روند بهتری داشته باشیم.

عضو تیم ملی تیراندازی در خصوص اینکه مهم‌ترین دغدغه آن ها چه چیزی است، اینطور به سوال پاسخ داد: مهم ترین دغدغه خود من بحث تجهیزات و فشنگ است و قطعا در اردوی هانوفر می شد این مساله برطرف شود.

نکونام در پاسخ به این سوال که مشکل سلاح او چیست آیا باید عوض شود یا باید تجهیزات به روز شود،اظهار کرد: سلاح‌های خفیف ما قدیمی و سلاح های بادی هم نیاز به سرویس دارد. مقداری تجهیزات لباس و کفش ما می تواند به روزتر شود. همپنین در کنار آن‌ها هم باید تست ساچمه برای تمام تیراندازان انجام شود تا شرایط بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 823834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟