دمبله: ژاوی تاثیر زیادی روی فوتبال من داشت/ بازی‌های رئال مادرید را تماشا می‌کنم!

به گزارش رکنا، دمبله در مصاحبه جدید خود با رسانه‌های اسپورت درباره شرایط بارسلونا و همچنین سایر موارد مسائلی را تشریح کرد.

*درباره شرایط تیم بارسلونا؟

 فکر می‌کنم خیلی خوب شروع کردیم. جوانان زیادی در تیم هستند و فضای رختکن بسیار خوب و همه‌ی این‌ها برای تیم خوب است. به نظرم قرار است حسابی لذت ببریم. بازیکنان جدید خیلی خوب با شرایط هماهنگ شده‌اند و همه خوشحال و برای کسب جام‌ها آماده هستند.

*من فکر می‌کنم ژاوی تاثیر خیلی زیادی در این حال خوب داشته است و از زمان ورودش به بارسلونا از شما خیلی تعریف کرده و تا پای جان از شما دفاع کرده است؟

رابطه من و ژاوی از همان دقیقه اول خیلی خوب و خاص بود و خیلی خوب با هم ارتباط برقرار کردیم. من همیشه می‌گویم که ژاوی را هم به عنوان یک فرد (از نظر شخصیتی) و هم به عنوان مربی خیلی دوست‌دارم.

*ژاوی از تو چه چیزی می‌خواهد؟ اولین چیزی که به تو گفت را به خاطر داری؟

ژاوی در تمرینات خیلی با من صحبت می‌کند و حواسش به من است و توصیه‌های زیادی برای پیشرفتم کرده است. اولین چیزی که به من گفت این بود که بازیکن بسیار خوبی هستم اما باید ذهنیتم را بهبود ببخشم. او گفت استعداد دارم اما باید سخت تمرین کنم. اینکه در دریبل زدن خوبم اما باید گل‌های بیشتری بزنم و پاس گل‍‌های بیشتری ثبت کنم.

*بیشتر از 9 ماه است که مصدوم نشدی، آیا وارد مرحله جدیدی شده‌ای؟

داشتن یک شروع خوب در بارسلونا برایم سخت بود به خصوص در 3 سال اول که با مصدومیت‌ها و روزهای خوب و بد برای من سپری شد. در سال 2017 من 20 سال داشتم و هنوز باید چیزهای زیادی یاد می‌گرفتم. اکنون 25 ساله هستم و بالغ و آرام‌تر از گذشته شده‌ام.

*دلیل آن مصدومیت‌ها چه بود؟

شاید چون در 20 سالگی مثل الان کار نمی‌کردم. اگر می‌خواهید بازیکن بزرگی شوید باید تلاش زیادی کنید و تنها داشتن استعداد کافی نیست. من قبلأ متوجه این موضوع نبودم اما حالا می‌دانم که این در داخل و خارج از زمین مهم است.

*آیا مصدومیت‌ها باعث نگرانی تو شده بود؟

بله و می‌ترسیدم هر لحظه دوباره مصدوم شوم البته با آمدن کومان همه چیز عوض شد. از ناحیه همسترینگ مصدوم شده بودم و این باعث ترس بیشترم شده بود اما از وقتی کومان آمد همه چیز بهتر شد.

*در زندگی روزمره خود چه چیزی را تغییر داده‌اید؟

الان یک مربی بدنساز دارم که با بارسلونا در ارتباط است. صبح‌ها تمرین می‌کنم و در کنار آن تمریناتی نیز برای تقویت همسترینگ انجام می‌دهم. فیزیوتراپ‌های خیلی خوبی در بارسلونا است و من با کارلوس و مربی بدنسازم کار می‌کنم.

*عثمان به نظرت در حق تو بی انصافی شده است؟ رسانه ها و اطرافیان و ...

هرچند مورد انتقاد زیادی قرار گرفتم اما نمی‌خواهم بگویم بی انصافی بود. من الان روی زمان حال و بهبود عملکردم در زمین تمرکز کرده‌ام. انتقاد جزوی از زندگی است و نمی‌توانید همه را راضی کنید.

*در رختکن چطور هستی؟

پسر ساکتی هستم اما خیلی دوست‌دارم شوخی کنم، البته در رختکن بدترین نیستم و خیلی‌ها از من خطرناک هستند(با خنده). در مجموع فضای خوبی در رختکن وجود دارد.

*در خارج از زمین چطور؟ معمولأ در اوقات فراغت چیکار می‌کنی؟

در خارج از زمین بیشتر وقتم را در خانه هستم و واقعأ تماشای بازی‌های فوتبال را دوست‌دارم. بازی‌های زیادی از تیم های سابقم مثل رن و همچنین بازی‌هایی از لیگ انگلیس و لالیگا از جمله بازی‌های حساس رئال مادرید را هم نگاه می‌کنم گاهی هم فیلم‌ها و بازی‌های خودم را تماشا می‌کنم. در کل خیلی دوست‌دارم فوتبال ببینم. من شهر بارسلونا را دوست‌دارم و با دوستانم تنیس بازی می‌کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 822826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟