حدادی: همین رکوردها هم از سر دوستان زیاد است/ خسروی‌وفا فرد دوست‌داشتنی ورزش ایران محسوب می شود

احسان حدادی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه نظرش درباره برگزاری مرحله دوم لیگ دوومیدانی چیست، اظهار کرد: مسابقه بدی نبود و امیدوارم در مرحله سوم نتیجه بهتری بگیرم. فعلأ تمریناتم به نحوی است که سنگین و هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده‌ام. در مرحله سوم اگر دوستان زحمت بکشند و یک دایره خوبی از جهت پرتاب ما ایجاد کنند تا بتوانیم مسابقه خوبی بدهیم و گرنه با این دایره پرتابی که وجود دارد بعید به نظر می‌رسد تا بتوان رکورد بهتری به ثبت رساند و حتی همین رکوردهایی هم که بر جای می‌گذاریم از سر دوستان هم زیاد است. ما چندین بار است که به دوستان گوشزد می‌کنیم این دایره‌ای که در آن قرار می‌گیریم و پرتاب می‌کنیم شرایط مناسبی ندارد اما متاسفانه تاکنون هیچکدام از اقداماتی که مدنظر ما ایجاد نشده است.

وی درباره نتیجه خود در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: حقیقت امر این است هیچ برنامه‌ای برای حضور در کشورهای اسلامی نداشتم و بیشتر برنامه اصلی موفقیت و کسب نتیجه خوب در بازی‌های آسیایی است و همانطور که مشاهده کردید بازی‌های آسیایی با تعویق یک ساله مواجه شد و همین اتفاق مقداری برنامه‌های من را با مشکل مواجه کرد. البته شرکت در کشورهای اسلامی جز برنامه‌هایم بود تا در آن شرکت کنم و رکوردی در حد 60 تا 61 متر را بر جای بگذارم اما چون پیش از آن دچار بیماری شده بودم و قرص مصرف می‌کردم نشد تا رکورد بهتری را به ثبت برسانم. واقعأ توقعم خیلی بیشتر از این بود. امیدوارم روزهای خوبی در انتظار دوومیدانی باشد و در کنار آن انشاالله اتحاد، همدلی، همفکری و دوستی در این رشته ایجاد شود در غیر اینصورت نباید انتظار داشت چشم‌اندازی خوبی برای این رشته متصور باشیم. 

ملی‌پوش پرتاب دیسک افزود: هدف اصلی‌ام رسیدن به نتیجه خوب در هانگژو است و کنار آن شرایط سنی من هم به نحوی نیست که در یک سال در چهار مسابقه خوب شرکت کنم. بیشتر تمرکزم روی این است تا در بازی‌های آسیایی بهترین رکوردم را به ثبت برسانم. تمام برنامه‌ریزی من این است برای سال آینده در قهرمانی آسیا، لیگ باشگاه‌ها و سپس بازی‌های آسیایی نتایج خوبی بگیرم.

دارنده مدال نقره المپیک لندن درباره انتخاب خسروی‌وفا به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در ابتدای امر جا دارد این اتفاق را به فال نیک بگیریم زیرا خسروی‌وفا فرد دوست‌داشتنی ورزش ایران است. البته من در زمان حضورم در ترکیه این انتخاب را به او تبریک گفته بودم. با حضور او کار برای دیگران در مجمع انتخاباتی سخت شده بود اما باز رقابت نزدیکی بین او و دیگر رقیب وجود داشت. شک ندارم با درایتی که از خسروی‌وفا سراغ دارم و کاری که در این سالیان اخیر برای پیشرفت ورزش جانبازان انجام شده انشاالله این اتفاق هم در کمیته ملی المپیک رقم بخورد و شاهد پیشرفت چشمگیر در ورزش ایران باشیم.

حدادی درباره اینکه چه توقعی از رییس جدید کمیته ملی المپیک دارد، اینطور پاسخ داد: بالاخره در سالیان گذشته تاکنون تمام اشخاصی که در کمیته ملی المپیک بوده‌اند به من لطف داشته‌اند هر چند در این میان شاید اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما این شیرینی کار است. همانطور که خسروی‌وفا در صحبت‌هایش بر زبان آورد او تلاش خواهد کرد تا یک نگاه ویژه به قهرمانان ورزش ایران داشته باشد. امیدوارم بهترین اتفاق برای ورزش ایران در هانگژو بیافتد و شکی هم نیست که این اتفاق در آنجا عملی خواهد شد. 

وی درباره برنامه‌های خودش در سال جاری اظهار کرد: فعلأ برنامه خودم را به مسئولان فدراسیون ارائه نداده‌ام اما قطعا اگر قرار بر کسب نتیجه خوب در بازی‌های آسیایی باشد حضور مربی من صددرصد در اینجا نیاز است و نمی‌توان توقع داشت بدون مربی بتوانم خوب نتیجه بگیرم. اکنون نزدیک به 1.5 سال است احسان حدادی بدون مربی تمرین می‌کند و مسئولان باید این را بدانند اگر قرار است در چین اتفاقی رقم بخورد باید حتما کنار من تیمی باشد که با هم خوب پیش برویم و یک نتیجه خوب به دست بیاوریم. امیدوارم در این میان هم خود فدراسیون برنامه‌های خوبی داشته باشد تا از دوومیدانی در چین شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب باشیم.

دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در مورد اینکه صحبت از این است با عدم نتیجه‌گیری در چین خیلی‌ها معتقدند شما شانس کمی برای رسیدن به مدال در هانگژو دارید، گفت: قطعأ هدف در بازی‌های آسیایی رکورد 59 متر نیست و به بیشتر از این رکورد فکر می‌کنم. من در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی رکوردهای 63، 67. 65 و 65 را به ثبت رسانده‌ام و اگر قرار بر رسیدن به مدال باشد بدون شک تمام تلاش من بر این است تا بتوانم رکوردی در حد 63 یا 64 متر را بر جای بگذارم، هر چند به رکورد بیشتر از این هم فکر می‌کنم. در کنار آن هم نگاهی به ورودی المپیک پاریس دارم.

قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای حضور در المپیک پاریس دارد یا خیر، گفت: انشاالله پس از بازی‌های آسیایی درباره اینکه چه هدفی را در المپیک دارم بر زبان خواهم آورد.

انتهای پیام/

کدخبر: 820732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟