صحبت‌های علی‌قارداشی درباره حضورش در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و حضور ملی‌پوشان در چین

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه نظرش درباره برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک چیست، اظهار کرد: انتخابات خوبی بود و بهتر از این نمی‌شد زیرا همه چیز در نهایت نظم، انضباط و دموکراسی برگزار شد. 

وی درباره حضورش در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: فکر می‌کنم انتخاب من تنها نظم لطف دوستان بود و امیدوارم ما طوری رفتار کنیم تا از این رأیی که سایر دوستان به ما داده‌اند راضی باشند. تلاش می‌کنیم تا در جلسات تصمیمات خوب بگیریم، هر چند شرایط کشور، شرایط خوبی از لحاظ اقتصادی و سایر مسائل نیست ولی باید تلاش کنیم با این وضعیت موجود اتفاقات خوبی را برای ورزش کشور اتخاذ کنیم. بخشی از مسئولیت‌ها برعهده خسروی‌وفا است و بخش دیگر را باید به عنوان همکار به او پیشنهاد دهیم و کمک کنیم.

رییس فدراسیون تنیس روی میز درباره انتخاب خسروی‌وفا به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک اینطور توضیح داد: بالاخره هر 2 کاندیدا مورد تایید اعضای مجمع بودند و اگر نگاهی به سوابق گذشته آن‌ها داشته باشیم متوجه می‌شویم که در ادوار مختلف مورد وثوق خانواده ورزش بوده‌اند. خسروی‌وفا و علی‌نژاد چه در فدراسیون‌های خودشان و چه مسئولیت‌های دیگر عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، این رأی نزدیک نشان‌دهنده همین مساله است. این رقابت تنگاتنگ نشان می‌دهد که انتخابات مهندسی نشده و دموکراسی در این مجمع انتخاباتی حاکم بود.

علی‌قارداشی تصریح کرد: مجموعه عملکرد کمیته ملی در چهار سال گذشته مورد رضایت اکثر خانواده ورزش بوده و امیدوارم با حضور خسروی‌وفا شاهد ادامه این مسیر باشیم. بالاخره او هر جایی بوده منشأ خیر بوده است. 

وی در واکنش به اینکه چرا ورزشکاران باید با هزینه شخصی به مسابقات بروند، اینطور توضیح داد: به هر حال ما بر مبنای اولویت‌بندی و بودجه‌ای که در اختیار داریم برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما با این بودجه باید هم اردو برای بچه‌ها تشکیل دهیم و هم آن‌ها را به مسابقات مختلف اعزام کنیم. از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی هستیم. 

رییس فدراسیون تنیس روی میز درباره اینکه باید انتظار چه نتایجی از ملی‌پوشان در قهرمانی جهان داشت، گفت: بالاخره بچه‌ها به همراه کادرفنی آقایان و بانوان تلاش و زحمت مضاعفی از خودشان در تمرینات نشان می‌دهند. نتیجه‌ای که در قونیه گرفتیم نشان‌دهنده این بود که سطح تنیس روی میز ما رفته رفته در حال نزدیک شدن به سطح اول جهان است. شرایط بچه‌ها در تمرینات نشان از آمادگی بالای آن‌ها دارد و انشاالله در چین یک عملکرد مطلوب از بچه‌ها شاهد باشیم اگر چه با حضور دیگر تیم‌ها کار سخت است.

علی‌قارداشی با اشاره به اینکه داروان ایران در قونیه گل کاشتند و برای قهرمانی جهان هم از ایران یک داور برای حضور در مسابقات انتخاب شده است، گفت: خوشبختانه داوران ما در قونیه گل کاشتند. به نظرم داوران خانم‌ ما، از جمله نصیبه هروی، ناهید شیروانی و خانم عفت میربابایی باعث شدند بچه‌های ما با روحیه مضاعف در قونیه مسابقه بدهند و در بحث داوری هم دیگر شاهد ناداوری علیه ملی‌پوشان نباشیم. برای قهرمانی جهان 2 داور پیشنهاد دادیم و تنها خانم هروی از طرف فدراسیون جهانی برای این مسابقات انتخاب شده است. از 227 کشور عضو فدراسیون جهانی تنیس روی میز تنها 10 درصد کشورها دارای داور در آنجا هستند و ما هم یکی از این کشورها هستیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 820411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟