اورسجی: در هانگژو به دنبال تاریخ‌سازی هستیم/ راغب به حضور در مسابقات استرالیا نبودیم

عباس اورسجی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط فعلی رشته کبدی اظهار کرد: پس از برگزاری مجمع سالیانه در روز دوشنبه مسابقات قهرمانی کشور را در قم پیش‌رو خواهیم داشت. خوشبختانه هفته گذشته هم لیگ ساحلی تمام شد و از نظر رقابت‌ها با کیفیت خوب برگزار شد و از این بابت می‌توانم بگویم همه چیز عالی بود. بالاخره پس از 2 سال که شرایط برای برگزاری لیگ فراهم نمی‌شد توانستیم با حضور 29 تیم به بهترین شکل دوباره یک شور و نشاط به رشته کبدی بدهیم. مضاعف بر اینکه یک اتفاق خوب رخ می‌دهد و آن اینکه قرار است از لوگو سازمان لیگ رو نمایی کنیم.

وی درباره اینکه تکلیف برگزاری مسابقات قهرمانی جهان چه شد، گفت: فعلأ که منتظر پاسخ فدراسیون جهانی هستیم، البته از آنجایی که مسئول تغییر اساسنامه فدراسیون جهانی هستم تا به الان در این مدت حدو 14 یا 15 آیین‌نامه و کمیته‌ها را تدوین کرده‌ام و تنها باید متن آن‌ها به انگلیسی تبدیل شود، پس از اینکه تا چند روز آینده این فرآینده به اتمام رسید، در جلسه‌ای باید به تصویب برسانیم و در همان جلسه با حضور اعضای مجمع تاریخ دقیق انتخابات را تعیین کنیم. پس از آن باید یک مذاکره جدی با مسئولان فدراسیون جهانی درباره تاریخ دقیق مسابقات قهرمانی جهان داشته باشیم.

رییس فدراسیون کبدی با اشاره به تعطیلی اردوی تیم ملی کبدی گفت: پس از اینکه تاریخ دقیق بازی‌های آسیایی مشخص شد تصمیم به تعطیلی اردوهای تیم ملی گرفتیم، زیرا زود است تا استارت اردوها زده شد. بنا داریم از آبان یا آذر ماه استارت دوباره اردوها را بزنیم. البته با برگزاری لیگ دسته یک و همچنین لیگ برتر کبدی تصمیم داریم تا ورزشکاران را از شرایط آمادگی دور نگه نداریم. 

اورسجی با اشاره به اینکه تصمیم به برگزاری لیگ در این رشته ورزشی دارند، اینطور پاسخ داد: قرار بر این داریم از اواخر مهر ماه با ساز کار قوی‌تر، با برنامه‌تر و خیلی دقیق‌تر استارت لیگ کبدی را بزنیم. به هر جهت این مسابقات به صورت هفتگی برگزار و پخش خواهد شد و حداقل 3 ماه طول خواهد کشید.پس از پایان لیگ هم تصمیم داریم تا با تشکیل اردوهای تیم ملی دوباره کبدی‌کاران را تا بازی‌های آسیایی در فرم بدنی خوب نگه داریم. تصمیم بر این داریم تا شرایط برخی ورزشکاران از کشورهای هندوستان، پاکستان و حتی بنگلادش را در لیگ خودمان فراهم کنیم.

وی در مورد اینکه چرا تیم سر کل کبدی به مسابقات استرالیا اعزام نشد، اینطور واکنش نشان داد و گفت: با توجه به اینکه سرکل کبدی جزو بازی‌های رسمی نیست و از جنبه برگزاری هم رقابت‌های مهمی نبود و تنها به صورت کاپ و در یک روز برگزار می‌شد، شورای برون مرزی با اعزام ما به این مسابقات موافقت نکرد و ما هم از این تصمیم آن‌ها تبعیت کردیم.

رییس فدراسیون کبدی در خصوص اینکه حمایت‌ها چگونه است، اظهار کرد: خداراشکر از جنبه حمایتی با این وضعیت اقتصادی همه چیز خوب، اما باز نیاز است حمایت بیشتری از ما صورت گیرد، زیرا به تنهایی نمی‌توان در این شرایط سخت با این همه اعزام به مسابقات و برگزاری اردوها کنار آمد.

اورسجی درباره اینکه با توجه به مشخص شدن بازی‌های آسیایی چه برنامه‌ریزی مدنظر دارند، گفت: باید بگویم ما از سال گذشته استارت اردوهای خودمان را زده‌ایم و چندین مرحله اردو را برای بچه‌ها ترتیب دادیم که متاسفانه مصادف با این شد که بازی‌های آسیایی با وقفه یک سال مواجه شد. اکنون هم پس از مشخص شدن زمان جدید، باید به جنگ یک رقیب عنوان‌دار مانند هندوستان برویم و به طور قطع آن‌ها به شکلی برنامه‌ریزی خواهند داشت تا دوباره جایگاه از دست رفته‌شان را برگردانند. البته ما هم به این راحتی جایگاه خودمان را از دست نخواهیم داد. از این‌رو یکسری برنامه‌ها داریم و در کنار آن هم برگزاری اردوهای با کیفیت از جمله مواردی است تا بتوانیم دغدغه‌های ورزشکاران را به کم‌ترین حد ممکن برسانیم. تصمیم داریم با شرایط ایده‌آل کبدی‌کاران در اردوها باشند تا دوباره در هانگژو بتوانند برای ورزش ایران تاریخ‌سازی کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 807002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟