برخواه: کسی از تعویق بازی‌های آسیایی خوشحال نشد/ مسئولان تحت تاثیر جو منفی قرار نمی‌گیرند

محمد حسین برخواه در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص لغو بازیهای آسیایی اظهار داشت: بازی‌های آسیایی که تعویق افتاد فکر می‌کنم اتفاقی بود، کسی از آن خوشحال نشد. چاره‌ای نیست که ورزشکاران خودشان را با برنامه جدید هماهنگ کنند. امیدوارم سال آینده مسابقات برگزار شود چون به هر حال فرصتی است ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف دارند زحمت می‌کشند، بتوانند زحمات خودشان را با یک نتیجه خوب ببینند.

وی افزود: مسابقاتی که در پیش داریم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مرداد ماه در قونیه ترکیه است و سپس رقابت‌های قهرمانی جهان در کلمبیا که از اهمیت به سزایی برای ما برخوردار است. اردوهایمان را از سه‌شنبه هفته جاری استارت می‌زنیم و امیدوارم به یاری خداوند وزنه‌برداری سال خوبی در پیش داشته باشد و اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد. سال گذشته تیم ایران در مسابقات جهانی عملکرد قابل قبولی داشت و نایب قهرمان جهان شدیم. در این مسابقات بیشتر نفرات تیم جوانانی بودند که برای نخستین بار رقابت‌هایی در چنین سطح تجربه می‌کردند. ان‌شاءالله به یاری خداوند و زحمت خود بچه‌ها و حمایت مسئولان در مسابقات پیش‌رو باز هم بتوانیم رو سفید باشیم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه نگاه آنها بیشتر به بحث جوانگرایی است، تصریح کرد: اردوی جدید که می‌خواهیم استارت بزنیم چند وزنه‌بردار جوان را به اردو دعوت کرده‌ایم مثل حسین نجفی، رضا حسن‌پور و همچنین محمد مهدی حیاتی نفراتی هستند که به آنها فرصت می‌دهیم. اردوی قبلی علیرضا معینی دعوت شده بود و اکنون هم قرار است در غالب تیم جوانان به قهرمانی آسیا در این رده سنی فرستاده شود، پس از آن دوباره به اردو دعوت می‌شود. در هر صورت نگاه ما بیشتر به این شکل است فرصت بدهیم به وزنه‌برداران جوانتر که در اردو حضور داشته باشند و از شرایط مطلوب اردویی برای پیشرفت استفاده کنند. فکر می‌کنم الان ترکیب تیم ملی و نفراتی که به اردو دعوت می‌شوند شرایط سنی مناسبی دارند و اکثریت نفرات قریب به اتفاق تا چند سال می‌توانند برای تیم ملی در مسابقات مختلف افتخارآفرینی کنند. 

برخواه در پایان در مورد اینکه حمایت‌ها چگونه است، گفت: در رأس وزارت ورزش، یکی از قهرمانان سابق ورزشی قرار دارد و خود جناب پولادگر هم معاونت قهرمانی وزارت ورزش از مدیران با سابقه و خوشنام ورزش کشورمان است. قطعأ او شرایط را خوب می‌داند و حمایت‌های لازم را از این ورزش انجام می‌دهند و این‌ها افرادی نیستند که با جوسازی‌های منفی که برخی از افراد انجام می‌دهند تحت تأثیر قرار بگیرند، زیرا با این طور مسائل و هجمه‌های منفی بیگانه نیستند. 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به پناهندگی 2 وزنه‌بردار به کشور آلمان چیست، اظهار کرد: به نظرم پوشیدن مقدس تیم ملی برای هر ورزشکاری افتخار بزرگی است و لیاقت شایستگی می‌خواهد که به نظرم برخی افراد شایستگی این پیراهن مقدس را نداشتند.

انتهای پیام/

کدخبر: 782205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟