عزیزی خادم با انتخابش فدراسیون فوتبال را ثروتمند می کند

به گزارش رکنا ورزشی، رده بندی جهانی تیم‌های ملی فوتبال در ماه دسامبر پنجشنبه از سوی فیفا اعلام شد که تیم ملی ایران با امتیاز ۱۵۵۷.۵۸ و با رده بیست و یکم به کار خود در سال ۲۰۲۱ پایان داد. جایگاه ایران نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است. تیم ملی کشورمان همچنین در قاره آسیا بالاتر از کشور ژاپن ایستاده است. در آسیا بعد از ایران (۲۱)، ژاپن (۲۶)، تیم‌های کره جنوبی (۳۳)، استرالیا (۳۵) و قطر (۴۸) قرار دارند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ بهترین تیم جهان در سال ۲۰۲۱ در جمع تیم های بدون شکست هستند. ایران ۱۱ بازی را در این سال میلادی برگزار کرد که ۱۰ پیروزی و یک تساوی داشت و با کسب ۳۱ امتیاز و میانگین ۲.۸ امتیاز از هر بازی بهترین تیم جهان است. ایران همچنین با ۳ گل خورده در ۱۱ بازی و میانگین۰.۲۷ گل خورده در هر بازی بهترین خط دفاعی جهان را هم دارد.

تیم دراگان اسکوچیچ فاصله اندکی با جام جهانی قطر دارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ که تاکنون ۱۶ امتیاز از ۶ دیدار قبلی خود کسب کرده‌اند، در صورت شکست دادن عراق در بازی خانگی، سه هفته زودتر از موعد، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست می‌آورند؛ صعودی که ناخواسته موجب ثروتمند شدن فدراسیون فوتبال ایران همینطور تمامی ارکان مربوط به آن می‌شود.

تیم ملی فوتبال پس از نتایج ناامید کننده مارک ویلموتس در آستانه حذف از مرحله مقدماتی جام جهانی قطر قرار گرفته بود اما با انتخاب دراگان اسکوچیچ با آغاز ریاست شهاب الدین عزیزی خادم، اکنون تنها یک پیروزی دیگر برای صعود به مسابقات جام جهانی سال آینده فاصله داریم که کسب اجازه حضور در آن پاداش میلیون دلاری را برای ما به ارمغان می‌آورد.

شهاب الدین عزیزی خادم در سفر به اصفهان اعلام کرد که فدراسیون فوتبال چه پاداشی را در صورت صعود به جام جهانی به دست می‌آورد: «۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان حداقل درآمد رفتن ما به جام جهانی است. ۱۶ میلیون دلار دیگر هم داریم که در نظر داریم که این پول از طریق فیفا و ای اف سی زودتر به به دست ما برسد و تلاشمان براین است که مبلغ قابل توجهی از این پول را در استان‌ها خرج کنیم. کما اینکه ۴۰ درصد در آمد فوتبال در استان‌ها خرج می‌شود.»

رقمی که رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده به اندازه‌ای بزرگ و قابل توجه است که در صورت موافقت فیفا برای تزریق آن به حساب فدراسیون بسیار از مشکلات فعلی در فوتبال قابل رفع است و این به دنبال اثرات تصمیم بزرگی است که با پایان راه نافرجام ویلموتس در تیم ملی توسط عزیزی خادم گرفته شد.

 

کدخبر: 756024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟