ذوب‌آهن-تراکتورسازی؛ حساس بود حساس‌تر هم شد

دو تیم ذوب آهن و تراکتورسازی امروز در حالی جدالی مهم و سرنوشت ساز در نصف جهان خواهند داشت که نتیجه این بازی می تواند از چند حیث برای امیر قلعه نویی و آرترول ساغلام از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. نتیجه پایانی نه تنها می تواند تکلیف قهرمان را مشخص کند بلکه در راه کسب سهمیه آسیا و بازگشت به جایگاه دوم و پیشی گرفتن از رقیبانی همچون استقلال Esteghlal و سایپا نیز برای میزبان امروز مهم باشد.
قبل از پرداختن به مباحث فنی رویارویی دوباره امیر قلعه نویی با تراکتوری ها بیشتر از هر نکته دیگری می تواند مد نظر قرار بگیرد، سلامی که در ظاهر دوستانه اما در باطن می تواند یک جنگ انتقامی بزرگ برای این مربی پرافتخار برابر باشگاه سابقش باشد. قلعه نویی که فصل قبل فراز و نشیب های فراوانی را روی نیمکت تراکتورسازی تجربه کرد و در پایان هم بار سفر از تبریز را بدون این که به هدف اصلی برسد، بست امروز چشم به بردی ارزشمند برابر شاگردان سابقش است تا هم در جنگ نایب قهرمانی هم در ادامه جذاب نگه داشتن جنگ قهرمانی این فصل گام بلندی بردارد.
از سوی دیگر بازگشت سربازان ذوب آهن به اصفهان آن هم چند ماه بعداز کوچ غیرمنتظره به تبریز برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی می تواند بر جذابیت های بازی امروز بیافزاید. بازیکنانی همچون پهلوان، مهدی پور و اسماعیلی فر که در نیم فصل به بهانه خدمت سربازی از ذوب آهن کوچ کردند تا خشم قلعه نویی برانگیخته شود امروز دوباره در فولادشهر آفتابی می شوند تا دیداری با تیم و دوستان سابق خود تازه کنند که رویارویی با آنها می تواند جذابیت های فراوانی داشته باشد.
شکست دیروز پرسپولیس مقابل سایپا نه تنها باعث شد تا ذوب آهن از کورس نایب قهرمانی جا بماند بلکه در جنگ با دو رقیب سنتی خود همچون استقلال و سایپا برای رسیدن به سهمیه آسیا نیاز مبرمی به برد امروز برابر تراکتورسازی داشته باشد. از آن مهم تر این که نتیجه تقابل امروز فولادشهر برای پرسپولیسی ها و برانکو نیز خیلی مهم است چون شکست احتمالی ذوب آهن عملا تکلیف قهرمانی دوباره سرخ های پایتخت را بدون این که خود آنها نقشی داشته باشند یکسره کند.
در کنار این موارد اما نباید از انگیزه های آرترول ساغلام سرمربی ترکیه ای تراکتورسازی که چندان نتایج خوبی در هفته های اخیر کسب نکرده ، به سادگی گذاشت. مرد ترکیه ای که هنوز هم در صحبت های خود از جاه طلبی ها و انگیزه هایش برای رساندن تیم محبوب تبریز به جایگاه واقعی اش صحبت می کند با علم به این که شکست دادن ذوب آهن قلعه نویی می تواند سکوی پرتابی برای او در راه محبوبیت بیشتر باشد امروز شاگردانش را با هدف کسب برد به فولادشهر می فرستد تا در جنگ حیثیتی امروز بازنده نباشد، جنگی که هم در راه قرار گرفتن تراکتورسازی در نیمه بالای جدول اهمیت دارد هم در راه قهرمانی و کسب سهمیه نگاه ها به عملکرد ساغلام و شاگردانش دوخته شده است.
حال با این شرایط همین طور خبرهایی که از اردوی ذوب آهن بعد از بازی ها و نتایج روز اول هفته بیست و ششم و شکست پرسپولیس مقابل سایپا پیرو استراحت دادن برانکو به ملی پوشانش مقابل یکی از حریفان مستقیم ذوبی ها در راه نایب قهرمانی و جنگ سهمیه به گوش می رسد پیش بینی می شود امیر قلعه نویی و شاگردانش امروز با انگیزه های بیشتری به میدان بروند تا بر حساسیت های جنگ بزرگ امروز افزوده شود، جنگی که حساس بود اما حالا حساس ترهم شد چون نه تنها قهرمانی، نایب قهرمانی و سهمیه آسیا بسته به نتیجه بازی امروز است بلکه میزبان به دنبال جذاب باقی ماندن هفته های باقی مانده تا انتهای فصل با کم کردن فاصله اش با پرسپولیس صدرنشین است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟