کی‌روش و پیام‌های عجیب و متضاد

وقتی نام ایران از گوی در آمد اولین تصویری که پخش شد چهره کارلوس کی روش بود. چهره ای با لبخندی که خیلی ها آن را تلخ تعبیر کردند روی پرده نمایانگر شد. کی روش اما بعد از پایان قرعه کشی با انتشار ویدئویی نشان داد که نه از شرایط قرعه کشی که از وضعیتش در تیم ملی ناراضی است. پیام کارلوس کی روش مثل اکثر پیام های او در این یکی دو سال اخیر نسبت به کمبودها و کاستی ها تند و معترضانه بود.
1-اعتراض
کی روش بعد از قرعه کشی پیامی را منتشر کرد که در ابتدای آن از انگیزه های تیم ملی در موفقیت در جام جهانی گفت و این که تیم ایران نمایشی خوب در این مسابقات خواهد داشت. اما در بخش انتهایی این پیام او گفت:« مطمئن هستم که در انتهای روز داستان تغییری نخواهد کرد، مهم نیست دیگران چقدر سعی می کنند من حرف نزنم، من اینجا هستم که بگویم ایران به یک برنامه اماده سازی خاص نیازمند است. به این اهمیت نمی دهم که آنها برای صحبت نکردن من چقدر تلاش می کنند. بازیکنان و طرفداران ایرانی لیاقت یک برنامه اماده سازی خاص را دارند، ما باید برنامه ای را اجرا کنیم که بازیکنان آماده بشوند، افتخار آفرینی کنیم و مردم را شاد نماییم و برای ایران افتخار کسب کنیم. آنها می توانند من را اخراج کنند، من اماده هستم اما اینبار نظرم را اعلام می کنم چون هواداران ایرانی لیاقتش را دارندو همینطور بازیکنان لایق هستند که حمایت کاملی را برای رقابت در جام جهانی داشته باشند.» کی روش آنقدر در بیان حرف هایش جدی بود که بسیاری از رسانه ها آن را نشانه ای از مشکلات عمیق میان کی روش و فدراسیون فوتبال ایران دانستند. اخبار و شایعات زیادی هم به گوش می رسید. مثلا برخی رسانه ها نوشتند که تاج، کی روش را به خاطر عدم مصاحبه با خبرنگاران ایرانی در روسیه جریمه کرده و این باعث ناراحتی سرمربی تیم ملی شده است. موضوعی که به نظر نمی توانست دلایل اصلی ناراحتی کی روش را مشخص کند. در این بین حتی صحبت از جانشینان احتمالی کی روش هم بود اما...
2-آشتی
در کمتر از 24 ساعت بعد از قرعه کشی جام جهانی و چند ساعت بعد از انتشار آن پیام معترضانه کارلوس کی روش بازهم دست به قلم شد و این بار در فیسبوکش پیامی منتشر کرد که تفاوت عمده ای با پیام قبلی اش داشت. او نوشت:« اکنون وقت کار تیمی و اتحاد است، نه بحث و جدل و اختلاف نظر...رویای ما شادی آفرینی و ایجاد غرور برای خانواده فوتبال ایران است.» این پیام بعد از جلسه کی روش و تاج در روسیه منتشر شد و نشان داد که رابطه کی روش و فدراسیون باردیگر آرام شده است.
3-تقصیر ما بود
پیام دوم کارلوس کی روش به شکلی بود که این احساس را به وجود آورد که اتفاق خاصی رخ نداده و انگار پیام های قبلی وجود نداشته اند. کی روش که بشدت از شرایط تیم ملی و خودش ناراضی بود حالا پست روحیه بخش گذاشته است. انگار نه انگار که یک روز با پیامی این ذهنیت را به وجود آورده بود که اوضاع تیم ملی خوب نیست و او هم توان ادامه همکاری ندارد. پیام اول کارلوس کی روش شرایط بغرنجی را به تصویر می کشید که افرادی حتی نمی خواهند اجازه دهند او حرف بزند. اما پست فیسبوکی مثل آب روی آتش همه آن حرف ها را زیر خاکستر حرف های امیدبخش نهان کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟