انجام بیش از ۲۴ هزار مأموریت اورژانسی در هرمزگان

به گزارش رکنا از هرمزگان ، دکتر حسین قاسمی گفت: در شش ماهه نخست سال، ۱۹۶ هزار ۶۷۸ تماس با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان گرفته شده است، که ۱۲درصد آن، یعنی ۲۴ هزار و ۵۵۸ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس شده است؛ که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است؛ یازده هزار و 400 مشاوره تلفنی توسط پزشک و کارشناسان مرکز پیام به مددجویان ارائه شده است و متاسفانه در این مدت، نزدیک به ۳۷هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس۱۱۵ ایجاد شده است.

وی افزود:  به ۲۸ هزار و ۳۴۵ نفر طی ماموریت های انجام شده، خدمات  پیش بیمارستانی ارائه شده است که از این تعداد، ۵هزار ۸۹۱ مصدوم ترافیکی و بیست و دو هزار و454 َ بیمار و مصدوم غیر ترافیکی بوده. ۱۷هزار ۷۹۴ بیمار توسط آمبولانس های اورژانس به مراکز درمانی منتقل، ۳هزار و ۶۵۲ نفر خدمات درمانی در محل فوریت دریافت نموده و ۹۰۸ نفر( ۱۳۰ نفر فوتی ترافیکی و ۷۷۸ نفر غیر ترافیکی) در زمان وقوع حادثه فوت شده اند. در مدت یاد شده، ۱۳ زایمان در آمبولانس و ۸ مورد احیاء قلبی و ریوی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

گفتنی است ؛ در شش ماهه نخست سال، 89 مصدوم و بیمار توسط اورژانس هوایی،  93 نفر توسط اورژانس دریایی از جزیزه قشم و88 نفر از جزیره هرمز به مراکز درمانی بندرعباس منتقل شده اند. 214 مورد حوادث ویژه توسط واحد هدایت عملیات بحران این مرکز، مدیریت و به 513 بیمار و مصدوم ناشی از این حوادث، خدمات درمانی ارائه شده است.

 

همچنین ، پرسنل اورژانس 115 استان علاوه بر خدمات رسانی به بیماران و مصدومین در حوادث ویژه، در مدیریت پیک بیماری کرونا، با بیمارستان های استان از قبیل بیمارستان شهید محمدی، پیامبر اعظم قشم، شهدای بندرلنگه و.. همکاری و جهت تسریع در امر واکسیناسون عمومی، پایگاه واکسیانسیون مشترکی با معاونت بهداشت دانشگاه راه اندازی و به همت پرسنل اورژانس 115 بیش از 6 هزار نفر تا کنون در این پایگاه واکسینه شده اند.

 

کدخبر: 726725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟