دستگیری 26 متخلف زیست محیطی در بهمئی

به گزارش رکنا، بهزاد جومردیانی اظهار کرد: از ابتدای شهریور 97 تا کنون مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چرام , 550 نفر ساعت در مناطق حفاظت شده ماموریت گشت و کنترل انجام داده‌اند که در همین راستا موفق به دستگیری 26 نفر متخلف در حوزه‌های صید غیر مجاز آبزیان، شکار و زنده گیری پرندگان , پستانداران , تخریب و تعلیف احشام شده که در این راستا 20 پرونده حقوقی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بهمئی به کشف و ضبط 3 قبضه اسلحه در این مدت اشاره کرد و گفت: طی این یک ساله مأموران یگان حفاظت موفق می‌شوند تعداد 3 قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز و غیر مجاز از متخلفین کشف و ضبط کنند.

وی به حضور مامورین در اطفاء حریق مناطق شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: طی این یکسال مامورین در 3 مورد آتش سوزی شرکت کرده و اطفاء حریق کرده‌اند ضمن آنکه 3 فقره پرونده برای متخلفین زغال گیری و قطع درخت تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس نمایندگی محیط زیست شهرستان بهمئی به 61 مورد پایش اشاره کرد و گفت : طی این مدت بصورت شبانه روزی واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان پایش می‌شدند.

وی پسماند را از اولویت‌های نخست شهرستان بیان کرد و گفت: در این مدت با هماهنگی و همکاری فرمانداری 4 جلسه پسماند در سطح شهرستان برگزار شد که منتج به پایان مطالعات طرح جامع پسماند شهرستان بهمئی شده , ضمن آینکه درهمین راستا محل دفن پسماند نهایی و مشخص شده است.

وی راه اندازی پاسگاه محیط بانی زربین در منطقه حفاظت شده سولک را مهم دانست و گفت: درسطح شهرستان ما عملا" پاسگاه محیط بانی نداشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته طی یکساله اخیر پاسگاه زربین بعنوان نخستین پاسگاه محیط بانی تکمیل و به بهره برداری رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟