برپایی ۵۰۰ موکب به‌مناسبت عید غدیر در شهرهای لرستان/ قدرتی خبر داد

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی در جلسه هماهنگی خادمین و میزبانان جشن مهمانی بزرگ عید غدیر خرم‌آباد که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: سال گذشته جشن میهمانی عید غدیر در مرکز استان و چند شهرستان برگزار شد که در عید غدیر امسال در همه شهرستان‌های استان این جشن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی ۵۰۰ موکب و غرفه به‌مناسبت عید غدیر خم در شهرهای استان، افزود: در این راستا هشت شادپیمایی و سه تجمع مردمی را نیز در استان خواهیم داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه جشن عید غدیر در مساجد و محلات و میادین شهرهای استان نیز برگزار می‌شود، ادامه داد: علاوه بر این ۵۰۰ موکب که به صورت اجتماعی ورود پیدا کرده‌اند یکصد موکب متفرقه نیز برای برگزاری جشن عید غدیر برپا می‌شود.

قدرتی با اشاره به اینکه میهمانی جشن غدیر خرم‌آباد که در بلوار شورا برپا می‌شود، به مساحت سه کیلومتر خواهد بود، اظهار کرد: ضرورت دارد با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در پیش است در موکب‌ها موضوع مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شاخص‌های انتخاب اصلح نیز تبیین شود.

وی با اشاره به شهادت شهدای خدمت از موکب‌داران و غرفه‌داران جشن میهمانی غدیر خواست دستاوردهای دولت سیزدهم و خدمات شهیدجمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نیز معرفی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه اگر غدیر و ولایت به‌درستی تبیین می‌شد، امروز شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم، بر لزوم توجه موکب‌داران و غرفه‌داران به محتوای غدیر تأکید کرد و گفت: با توجه به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و فلسطین ضرورت دارد در موکب‌ها به مظلومیت زنان و کودکان غزه نیز پرداخته شود.

مسلم رضایی‌پور، دبیر ستاد مردمی جشن مهمانی غدیر در خرم‌آباد نیز در این نشست، به معرفی مسئولان کمیته‌ها پرداخت و گفت: در جشن میهمانی عید غدیر اقامه نماز جماعت مغرب و عشا را در سه مکان از جمله کتابخانه مرکزی، محوطه تبلیغات اسلامی و جلوی جایگاه ولایت خواهیم داشت و درب مساجد امام علی(ع) و حضرت رسول(ص) نیز که در مسیر برپایی موکب‌ها و غرفه‌ها قرار دارند از ساعت چهار عصر به روی شرکت‌کنندگان در این مراسم باز خواهد بود.

وی افزود: موکب‌داران و غرفه‌داران بحث استقبال از نماز را مدنظر داشته باشند و در لحظات ملکوتی اذان سعی کنند از غرفه‌ها صدای تلاوت قرآن و اذان پخش شود.

رضایی‌پور ادامه داد: در روز عید غدیر غرفه‌ها و موکب‌های میهمانی بزرگ غدیر واقع در بلوار شورای شهر خرم‌آباد از ساعت ۴ تا ۱۱ شب فعال هستند و در این بازه زمانی سرویس‌دهی دارند.

 

کدخبر: 1011727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟