افزایش بیش از حد جمعیت تهران، پایتخت را دچار کم آبی می کند + فیلم
حجم ویدیو: 14.89M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران که امروز در جلسه شورای شهر تهران حاضر شده بود، بعد از پایان جلسه در جمع خبرنگاران گفت: کیفیت آب تهران به گواه وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست بسیار بالاست و در هیچ نقطه ای از تهران موضوع آلودگی آب وجود ندارد و آب کاملا مطمئنی برای مردم تهران تامین می شود.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، ویروس کرونا در فاضلاب مشاهده شده است، ولی ما در هیچ نقطه ای شاهد کرونا در پساب پایتخت نبودیم و این مساله نشان می دهد که آب تهران با بالاترین کیفیت ارائه می شود. 0.8 میلی گرم کلر در هر لیتر وارد آب تهران می شود که این بالاترین استاندارد موجود در جهان است.

بختیاری در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا درباره کمبود آب تهران اظهار داشت: اگر شاهد افزایش بیش از حد جمعیت تهران باشیم، نمی توانیم آب تهران را تامین کنیم. تهران فقط یک حدی از جمعیت را می تواند پوشش دهد و اگر سالانه جمعیت فقط 2.5 درصد افزایش پیدا کند، مشکلی برای تامین آب شرب تهران نخواهیم داشت و با نرخ رشد جمعیت کنونی تهران مشکلی در تامین آب در سال های آتی نخواهیم داشت.

کدخبر: 729041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟