این مرد جذاب ایرانی کیست ؟! / از ایران فرار کرد و معروف شد + عکس همسر و فرزندانش !

حمید شب‌خیز مرادی کُهواده متولد ۳ اسفند۱۳۳۳ در رشت، مجری و مدیر شبکهٔ تلویزیونی ایران (ITN) است که از اوایل سال ۲۰۰۶ میلادی در لس آنجلس کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا، فعالیت می‌کند.

حمید شب‌خیز مرادی که به عنوان یک مجری تلویزیونی شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۶ در ITN در لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا به کار خود ادامه داد.

حمید شب‌خیز در خانواده‌ای اهل رشت به دنیا آمد. او در تبریز بزرگ شده‌است. دانش‌آموختهٔ مدرسه عالی ترجمه بوده و قبل از انقلاب، در نمایش تلویزیونی "میخک نقره‌ای" به کارگردانی فریدون فرخزاد، ترانه‌ای به نام "کودک بابا" را اجرا کرد. شبخیز و همسرش، ماندانا بهراد، پس از ازدواج به آمریکا مهاجرت کرده و در سانفرانسیسکو ساکن شده‌اند. آنها دو فرزند به نام پانته‌آ و امید دارند.

والدین شبخیز هر دو از اهالی رشت بوده و متأسفانه سال‌هاست که درگذشته‌اند. حمید دو برادر به نام‌های فرید و رحیم و همچنین دو خواهر بزرگتر از خود دارد. فرید شبخیز، برادر کوچکترش، به عنوان یک تهیه‌کننده در شبکه ۳ سیما فعالیت می‌کند و رحیم شبخیز، برادر بزرگتر او، به عنوان صدابردار در صدا و سیما مشغول به کار است و در تهران یک استودیوی ضبط آهنگ دارد.

علاقه شب‌خیز ابتدا به کار اجرا بود و از سن ۱۲ سالگی رو به روی آینه شروع کرد به تمرین گویندگی کرد. اما بعداً علاقه‌اش به خوانندگی رو به رشد شد و به طور جدی وارد عرصه خواندن شد.

در دوران تحصیل، شب‌خیز با دختری به نام "ماندانا بهراد" در دانشگاه آشنا شد. پس از یک‌ونیم سال ارتباط، آنها تصمیم به مهاجرت به آمریکا گرفتند و در آنجا ازدواج کردند. پس از تولد فرزند اولشان به نام "پانته‌آ"، شب‌خیز آهنگی به نام "کودک بابا" را پیش از انقلاب در یک نمایش تلویزیونی به نام "میخک نقره‌ای" با کارگردانی فریدون فرخزاد اجرا کرد.

با وجود اینکه زندگیشان در آمریکا راحت بود، اما دو سال پس از ازدواج به دلیل دلتنگی شدید به ایران بازگشتند.

حمید شب خیز

حمید شب خیز

حمید شب خیز

حمید شب خیز

حمید شب خیز

حمید شب خیز

 

کدخبر: 949593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟