چهره‌ها و هنرمندان فوت شده سال 1403 در کنار همسرو فرزندانشان/ روحشان شاد و یادشان گرامی باد

یادی از چهره ها ، هنرمندان و بازیگران زن و مرد درگذشته از ابتدای سال 1403 خواهیم داشت.چهره ها و بازیگران فوت شده ایرانی سال 1403 + بیوگرافی آن بزرگواران را در ادامه خواهیم داشت.

صدرالدین حجازی

صدرالدین حجازی

صدرالدین حجازی متولد 16 مرداد 1327 در اصفهان بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون بود.

از میان فیلم های سینمایی صدرالدین حجازی به نقش آفرینی او در «ناخدا خورشید» ، «روز شیطان» ، «مزاحم» ، «سنتوری» ، «تردید» و «خرس» می توان اشاره کرد.

صدرالدین حجازی که از مدتی قبل به دلیل عوارض سرطان پیشرفته و نیز سکته مغزی در بیمارستان بستری بود و در شرایط کما به سر می برد ، عصر شنبه 24 شهریورماه 1403 درگذشت.

پری صابری

پری صابری

پری صابری 1 فروردین 1311 در کرمان کارگردان تئاتر ، نمایش نامه نویس و نویسنده رمان ایرانی بود.

صابری در کارنامه هنری خود اجرای نمایش هایی همچون «من به باغ عرفان» ، «بیژن و منیژه» ، «شمس پرنده» ، «من از کجا عشق از کجا» ، «هفت شهر عشق» ، «باغ دلگشا» ، «رند خلوت نشین» ، «یوسف و زلیخا» و .... را در کنار شماری از نمایشنامه های خارجی همچون «شش شخصیت در جستجوی نویسنده» ، «آنتیگونه» و ... را روی صحنه برد.

پری صابری بعد از مدت ها مبارزه با بیماری ، 20 شهریور 1403 در 92 سالگی دار فانی را وداع گفت.

محمدعلی بهمنی

محمد علی بهمنی

محمدعلی بهمنی شاعر غزلسرای کشورمان 27 فروردین 1321 در اندیمشک متولد شد.

محمدعلی بهمنی حوالی ساعت 23 جمعه 9 شهریور 1403، در سن 82 سالگی پس از ناموفق بودن عملیات احیای قلب درگذشت.

زهره حمیدی

زهره حمیدی

ین هنرمند در آثاری چون شوق پرواز ، خوش خیال ، کاراگاه ، بهشت گمشده ، تولدی دیگر ، من و شارمین ، خداداد ، فرشتگان بی بال ، لبه تیغ ، پس کوچه های شمرون ، نرگس ، دردسر والدین و ... به ایفای نقش پرداخته است.زهره حمیدی با بازی در فیلم سینمایی «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت کارش را در سینما آغاز کرد و در آثار سینمایی دیگری چون «رستاخیز» ، «ورود آقایان ممنوع» ، «بوی کافور عطر یاس» ، « قدمگاه» ، « عصر روز دهم» و... بازی کرد.

حسین خانی بیک

حسین خانی بیک

حسین خانی بیک متولد 18 مرداد 1320 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران بود که 30 مرداد 1403 درگذشت.

اولین کار سینمایی وی «باغ بلور» بود که در این کار با هنرمندانی چون ناصر محمدی ، پرویز فنی زاده ، پروین سلیمانی و ... همکاری داشت. «شلیک نهایی» ، «امام علی (ع)» ، «پهلوانان نمی میرند» ، «پلیس جوان» ، «همه فرزندان من» ، «روشن تر از خاموشی» ، «روزی روزگاری» ، «مختارنامه» ، «شب دهم» و ... بخشی از فعالیت های این هنرمند در تلویزیون است.

هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان بازیگر سینما و تلویزیون 20 مرداد 1311 در اصفهان متولد شد و 30 مرداد 1403 به علت کهولت سن در سن 92 سالگی در اصفهان درگذشت.

حریرچیان که تجربه حدود 6 دهه فعالیت هنری را در کارنامه دارد ، در فیلم هایی همچون جعفرخان از فرنگ برگشته ، فرش باد ، یک بوس کوچولو ، قاعده بازی ، گاهی به آسمان نگاه کن ، و دو خواهر به ایفای نقش پرداخت. زنده یادحریرچیان همچنین در سریال های هشت بهشت ، تفنگ سرپر ، آشپزباشی ، ساختمان پزشکان ، عکاس باشی ، سایه سلطان و پژمان نیز به عنوان بازیگر حضور داشت.

سعید راد

سعید راد

سعید راد

سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان 4 آبان 1323 در تهران متولد شد و در 1 مرداد 1403 در سن 79 سالگی درگذشت.

سعید راد از سال 1347 بازی در سینما را آغاز کرد و پس از مدتی عزیمت از ایران مجددا سال 78 به ایران بازگشت و بازی در سینما را آغاز کرد.

رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد

رضا داوود نژاد

رضا داوودنژاد در 13 فروردین 1403 به علت عوارض ناشی از عفونت خون پس از پیوند کبد درگذشت.

رضا داوودنژاد متولد 29 اردیبهشت 1359 بازیگر اهل ایران بود. او فرزند کارگردان علیرضا داوودنژاد و برادر بازیگر زهرا داوودنژاد بود. او کار بازیگری خود را از شش سالگی با حضور در فیلم بی پناه (1365) ساخته پدرش آغاز کرد و پس از وقفه ای دوازده ساله ، با مصائب شیرین (1377) به شکلی جدی تر ادامه داد.داوودنژاد در 1387 با غزل بدیعی (خواهر بازیگر عسل بدیعی) نامزد و در مهر 1389 با او ازدواج کرد.

کدخبر: 1043485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی امیدی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی