آخرین فیلم از  جمیله رقاصه فیلم های ایرانی قبل از فوت در آمریکا ! + عکس ها ، ازدواج و بیوگرافی فاطمه صادقی معروف به جمیله

فاطمه صادقی مشهور به جمیله در چهارمین روز از آبان ماه سال ۱۳۲۵ در شهر تهران دیده به جهان گشوده است.

جمیله به عنوان بازیگر قدیمی قبل از انقلاب و به عنوان یکی از رقصنده های معروف ایرانی بود که در نهایت سرانجام در ۱۳ آذرماه سال ۹۸ به علت بیماری درگذشت.

فاطمه صادقی با نام هنری جمیله

فاطمه صادقی با نام هنری جمیله

آغاز فعالیت هنری

خانم فاطمه صادقی مشهور به جمیله فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۴۲ در زمینه و حرفه‌ای بازیگری را شروع کرد و توانست در فیلم سینمایی طلاق ساخته گرجی عبادی به نقش آفرینی بپردازد و در این فیلم بیشتر به عنوان یک رقصنده فعالیت داشت و توانست در کنار چهره های مشهوری همچون اکبر هاشمی مازیار بازاریان و رضا بیک ایمانوردی به هنرنمایی بپردازد.

با توجه به هنر نمایش توانست انجام دهد در همان سال در فیلمی به نام نابغه هفت ماهه به ایفای نقش بپردازد وی در این فیلم نیز بخش به عنوان رقصنده در کنار تقی ظهوری به هنرنمایی پرداخته است.

از مهم‌ترین هنرنمایی ایشان عنوان بازیگر نقش اول می‌توان به سال ۱۳۵۵ اشاره کرد که می‌توانست در فیلم سینمایی به نام جدال ساخته عزیزالله بهادری به هنرنمایی بپردازد و در کنار بازیگر مشهوری چون سعید راد به نقش آفرینی بپردازد.

همه چیز درباره جمیله رقصنده قدیمی

شهرت

جمیله توانست با حضور خود در فیلم سینمایی فراشباشی و گل پری در سال ۱۳۵۴ به در نزد مخاطبین تلویزیون به شهرت دسترسی پیدا کند.

همچنین می‌توانست با هنرنمایی در فیلم کج کلاه خان در سال ۱۳۵۲ و این بار دیگر به شهرت زیادی در دوران قبل از انقلاب دسترسی پیدا کند.

ماجرای مهاجرت جمیله به آمریکا

در آخرین هنرنمایی خود برای سینمای ایران در سال ۱۳۴۶ به نام نسیم عیار ساخته اسماعیل کوشان به بازی پرداخت و بعد از آن راهی رساند جلسه شد و برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرد.

ازدواج جمیله

بی خبر از دوران انقلاب با آقای جواد رفیعی وارد زندگی مشترک می شود اما این ازدواج دوام زیادی نیافت و در نهایت با محمد کریم ارباب که یکی از تهیه کننده های سینما بود وارد زندگی مشترک می شود که این ازدواج دو فرزند می باشد .

آقای محمد کریم ارباب در سال ۱۳۵۲ دار فانی را وداع گفت.

ماجرای خبر درگذشت جمیله

وی سرانجام در ۱۳ آذرماه سال ۱۳۹۸ در سن ۵۷ سالگی به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

جمیله رقصنده و بازیگر معروف قدیمی درگذشت

فاطمه صادقی معروف به جمیله درگذشت + تصاویر

کدخبر: 1036104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟