نگرانی آمریکا از احتمال بالای پیروزی آیت الله رئیسی

این نشریه نوشت: بسیاری از ناظران و تحلیلگران معتقدند ابراهیم رئیسی ، بخت بالایی برای پیروزی دارد.

به گزارش رکنا و به نقل از روزنامه کیهان؛ نشریه آمریکایی نیوزویک چشم‌انداز انتخابات 1400 را برای رئیس جمهور آمریکا و توافق هسته ای موجود ناامیدکننده توصیف کرد و نوشت: آیت الله رئیسی که در حال حاضر ریاست قوه قضاییه را برعهده دارد، قبلا بارها از وضعیت توافق برجام انتقاد کرده و در انتخابات امسال از حمایت طیف وسیعی از طرفداران گسترش برنامه هسته‌ای ایران، برخوردار است.

طبق نتایج نظرسنجی صورت گرفته شده توسط «ایران پال» و دانشگاه مریلند در ماه فوریه 2021، 69 درصد ایرانی‌ها معتقدند تا زمانی که آمریکا به برجام باز نگشته و به تعهدات خود عمل نکرده، ایران نباید در مذاکرات هسته‌ای شرکت کند. تنها 28 درصد موافق این مسئله بودند که تهران در اقدامی فوریتی، واشنگتن به گفت‌وگو درباره تجدید توافق هسته‌ای بپردازد.

آیت الله رئیسی در بیانیه خود به مناسبت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ، به سیاست داخلی اعتبار داد و گفت نامزدی او بر «مبارزه با فقر، فساد، تحقیر و تبعیض» متمرکز خواهد بود. او افزود: «من به عنوان یک نامزد مستقل به صحنه آمده‌ام تا بتوانم در مدیریت اجرایی کشور تغییراتی ایجاد کنم.» آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟