خطیب نماز جمعه تهران: آمریکا مراقب رفتارها و ادعای خود باشد

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: روز گذشته یک پهپاد پیشرفته به گفته خود آمریکایی غیرقابل رهگیری و شناسایی، با تجهیزات خاموش خود در محدوده تنگه هرمز مخفیانه وارد حریم سرزمینی ایران شده بود و در حال جاسوسی بود و اینجا بود که غیرت جوانان رشید ما جوشید و با سامانه تمام بومی سوم خرداد، با موشک زمین به هوا این پهپاد را ساقط کردند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: پیام شایسته و به موقع فرزندان رشید ایرانی اسلامی این است که ما اهل منطق عقلانیت هستیم قدرت منطق ما اثبات شده است و هیچ گاه شروع کننده جنگ نبودیم.
وی جمهوری اسلامی ایران را اهل مقاومت و بازدارندگی فعال بر شمرد و خطاب به آمریکایی گفت: ما جنگی را شروع نمی کنیم اما اگر جنگی را برعلیه ملت ایران شروع کردید شما تمام کننده آن نیستید، اگر یکی بزنید حداقل یکی و چه بسا سه تا می خورید که البته آن ضربه را خوردید.

**ما اهل پنهان کاری نیستیم
وی با تاکید بر اینکه «آمریکایی ها باید حواسشان را جمع کنند» گفت: ملت و نیروهای مسلح ایران اهل پنهان کاری نیستند، و مانند آمریکایی ها رفتار نمی کنند، کار آمریکایی ها پنهانکاری است، آنها هم دزد دریایی و هم دزد هوایی و زمینی هستند و کارها را مخفیانه انجام می دهند
وی گفت: آنها احیرا نفتکش ها را در دریای عمان مورد حمله قرار دادند و در منطقه خرابکاری کردند و سپس خود را مخفی کردند؛ اما ملت ما اهل مخفی کاری نیست اکر بنا به زدن باشد خوب هم می زند و به موقع هم اعلام می کند، همان طور که روز گذشته فرزندان رشید ایران اقدام کردند و اعلام هم کردند.
امام جمعه موقت تهران گفت: کشورهای مفلوک منطقه که به آمریکایی چشم امید دارند شاهد باشند که چه اتفاقی افتاد؛ این سامانه های آمریکایی که میلیون ها دلار برای خرید آنها از جیب ملت های مسلمان خود خرج می کنید در برابر حتی پهپادهای یمنی هم نتوانستند مقاومت کنند، می توانید این سامانه ها را از ایران خریداری کنید هم ارزان تر است و هم می توانید کنار ایران باشید تا چه زمانی به این حماقت ادامه دهید.

** آمریکایی ها حساسیت و توانمندی های ایران را تجربه کرد
خطیب نماز جمعه تهران افزود: کاخ سفید در باره سرنگونی هواپیمای جاسوسی خود، ابتدا دستپاچه آنرا تکذیب و سپس آن را تایید کرد و البته ادعا کرد این اتفاق در محدوده آبهای بین المللی رخ داده است.
حاج علی اکبری افزود: رییس جمهوری آمریکا جلسه فوق العاده تشکیل داد و مثل همیشه شروع به طنزگویی کرد و گفت که پهپاد در آب های بین المللی بوده است؛ آمریکایی‌ها ظاهراً علاوه بر اینک تاریخ‌شان ضعیف است، جغرافیای شان هم ضعیف است.
وی با اشاره به سخنان روز گذشته ترامپ که گفت «شاید هم ما (آمریکا) اشتباه کردیم» تصریح کرد: بله شما مانند همیشه اشتباه کردید؛ این اشتباه هم هزینه بزرگی برای شما داشت؛ پیش از این هم ملوانان شما آن اشتباه را انجام دادند و آن آبروریزی بزرگ را برای شما در آب های سرزمینی ایران به بار آوردند و تجربه کردند، شما آن زمان از مرز دریایی آمدید و اکنون از مرز هوایی.
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آمریکایی ها می خواستند میزان حساسیت وتوانمندی های ما را امتحان کنند و آزمایش کردند و پس از شکست های پی در پی در عرصه سیاسی و دیپلماتیک که داشتند و اخیراً هم در جریان سفر نخست وزیر ژاپن و سایر افرادی که به ایران فرستاند ضربه فنی شدند، آنها می خواستند دوباره حساسیت ملت ایران را دوباره تجربه و امتحان کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟