همکاری ایران و ترکیه در عراق ادامه خواهد داشت

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در تجمع حزب عدالت و توسعه گفت: نقشه ترسیم شده برای کردستان عراق را نمی پذیرد و از نصب پرچم اسرائیل در این منطقه ناخرسند است.

وی بیان کرد: روشن است که دولت شمال عراق مدتهاست با موساد (سازمان جاسوسی خارجی) اسرائیل همکاری دارد. به نظر می رسد اداره شمال عراق مدت ها با اسرائیل تعامل داشته و این مسئله امروز فاش شده است. مشکل ما با مردم در شمال عراق نیست، اما به شدت از برافراشته شدن پرچم اسرائیل ناراحت شدیم.

اردوغان گفت: برادران ما از همه قومیت ها در شمال عراق باید این همه پرسی را رد می کردند. بین استقلال Esteghlal طلبی و اینکه خودت را به ابزاری در دست غربیها تبدیل کنی، تفاوت وجود دارد. باید برای تقویت وحدت و تمامیت ارضی عراق و سوریه تلاش کنیم. هدف کشورهایی که به دنبال تجزیه سوریه و عراق هستند، برهم زدن امنیت منطقه است.

اردوغان افزود: به تماس و همکاری با کشورهای همسایه، عراق و ایران برای حل مشکل منطقه شمال عراق ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد طرحی که ترسیم شده است، عملی شود. نقشه ای که منطقه شمال کردستان ترسیم کرد شامل مناطق عرب نشینی، ترکمن نشین و مناطق مورد اختلاف است، اما به آنها می گویم شما بخشی از تاریخ این مناطق نیستید.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما جمهوری متحد ترکیه را داریم و هیچ رژیم دیگری را به رسمیت نمی شناسیم و به همین علت باید از کشور خود و حاکمیت آن دفاع کنیم. تروریست Terrorist ها جایی در این کشور ندارند و هر جایی که باشند آنها را تعقیب می کنیم. وی ادامه داد: عده ای حاضرند برای خلاص شدن از دست رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه، همه کشور را به آتش بکشانند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 311406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟