اولین سفر دوره‌ای نتانیاهو به آمریکای لاتین برای جلب متحدان

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای اولین بار سفر دوره‌ای خود را به کشورهای آمریکای لاتین در اواسط ماه جاری میلادی آغاز می‌کند.

میخائیل مایان، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت: نتانیاهو از ۱۱ و ۱۲ سپتامبر (۲۰ و ۲۱ شهریور) سفر دوره‌ای خود را از آرژانتین آغاز خواهد کرد و قبل از اینکه در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) به مکزیک برود به کلمبیا سفر خواهد کرد. وی در این سفر با روسای جمهور این کشورها و برخی از یهودیان دیدار خواهد داشت.

هدف از این سفر دوره‌ای نخست وزیر رژیم صهیونیستی جلب متحدانی است که در محافل بین‌المللی در کنار این رژیم بایستند تا از فشار بین‌المللی بر آن به دلیل اشغال سرزمین‌های فلسطینی کاسته شود.

سفر دوره‌ای نخست وزیر اسرائیل به کشورهای آمریکای لاتین اولین سفر وی از زمان نخست وزیری‌اش است. نتانیاهو قرار است ۱۹ سپتامبر در سازمان ملل سخنرانی کند و ۲۰ سپتامبر نیز به اراضی اشغالی بازگردد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر تاکید کرده بود که ازسرگیری روابط با این چهار کشور آمریکای لاتین در راستای تلاش برای تقویت روابط با کشورهای آمریکای جنوبی و کارائیب است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟