ظریف یکی از دیپلمات های تراز اول کشور است

رکنا سیاسی: «جلیل رحیمی جهان آبادی» نماینده مرم تربت جام و عضو کمیسیون حقوقی قضایی در مجلس شورای اسلامی پیرامون معرفی مجدد «محمدجواد ظریف» به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت: ظریف در چهار سال گذشته کارنامه موفقی در حوزه سیاست خارجی داشته است. ظریف یکی از دیپلمات های تراز اول کشور است و با توجه سوابقی که در خارج کشور و فعالیت چهارساله وزارت خارجه داشته، بهترین گزینه برای وزارت امور خارجه است.

نماینده مردم تربت جام ادامه داد: من به عنوان نماینده مجلس تاکید می کنم، آقای ظریف برای چهارسال آینده باید چند نکته را مدنظر قرار دهند، اولا تشکیلات وزارت خارجه نیازمند تغییر و تحول اساسی است. ساختاری که پی ریزی شده متعلق به اوایل انقلاب است و باید متناسب با شرایط روز تغییر کند.

رحیمی با تاکید بر اهمیت خاورمیانه گفت: سیاست خارجی ما در منطقه دچار تنش است. باید در چهار سال آینده دکترین مشخصی در حوزه منطقه ای حاکم شود تا تیم وزارت امور خارجه بتواند این جریان را مدیریت کنند.

او اضافه کرد: باید در چهار سال آینده از ظرفیت های اقتصادی از جمله اکو و شانگهای بهتر استفاده کنیم.

نماینده مردم تربت جام با تاکید بر اینکه تنش زدایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی باید در اولویت دستگاه دیپلماسی باشد، گفت: حضور اقلیت های دینی و مذهبی در سیاست خارجی در سطح سفیر و رایزن و حضور دانشگاهیان در مجموعه وزارت خارجه می تواند کمک شایانی به سیاست خارجی کشور باشد.

رحیمی در خاتمه گفت: محمدجواد ظریف یکی از شاخص ترین دیپلمات های ایران بوده و کارنامه خوبی در سالهای گذشته داشته و بهترین گزینه برای وزارتخانه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟