نقش تاریخى زن در سلامت و فرهنگ سازی

به گزارش رکنا ، توجه به نقش معجزه گونه زن در تولید مثل و مادرى و شیردادن، وى را در مرتبه اى والا قرار مى داده است. نقش آفرینشى که معجزه خلقت است، همراه با نقش خانوادگى او که بزرگ کردن و تغذیه اطفال خانواده و حفظ نسل است و درکنار آن نقش تولیدى او در کشت و زرع هم براى غذاى خانواده و هم در ادامه براى مبادلات، درواقع وى را در مقام اولین کشتگران و همچنین اولین تاجران قرار مى دهد.

باتوجه به فعالیت کشت و زرع و با شناخت فواید گیاهان، او از خواص شفابخشى آنها نیز استفاده کرده به عنوان طبیب در خانواده نیز مطرح مى شده همین طور با ساخت وسایل و ابزار لازم در خانه چون ظروف سفالى، پشم ریسى، نخ تابى، پارچه بافى و نخستین تولید گران جامعه ابتدایى بشرى محسوب هستند. با ذکر این موارد درصدد اغراق در تبیین نقش تاریخى زن نیستیم بلکه تذکرى است بر توانایى هایى که زن همیشه داشته و دارد و تا حدى مغفول مانده است.

نقش تاریخى زن را در انتقال فرهنگ و سنت جامعه از طریق قصه گویى براى فرزندان و انتقال آن به دیگر اعضاى جامعه را بر این موارد باید اضافه کرد.این نقش با پیشرفت و دگرگونى هاى جامعه تنوع و تکثر مى یابد ولى به جهت سیالى آن در همه اجزا و جوارح جامعه پنهان مى ماند چنان که ما امروز در صدد پیدا کردن زنان شاخصى هستیم که علاوه بر این نقش هاى ثابت و جارى در دیگر اجزاى متنوع جامعه نیز به ظهور نقش و بروز آثار خود پرداخته اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟