احمدرضا لاهیجان زاده امروز در جلسه کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار که با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: هورالعظیم تقریبا 25 روز است که دچار حریق شده و در مرحله نخست هماهنگی می‌طلبید که امکانات داخلی را وارد عراق کنیم.

وی افزود: در این راستا 6 روز بالگردها فعالیت کردند و مقداری از کانون‌های تولید آتش را مهار کردند همچنین قرار بود که هواپیمای حمل آب را وارد فعالیت شود از این رو هواپیما وارد عمل شد و 7 نوبت پرواز انجام داد و مقدار زیادی توانست کانون آتش را مهار کند اما بعد از دو روز دوباره دود زیادی منطقه ما را فرا گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه مجددا درخواست بالگرد شد و بالگردها سه روز وارد عراق شدند، بیان کرد: امروز به همراه کلانتری و استاندار بازدید هوایی داشتیم، وسعت اراضی که قابلیت مشترک شدن و محدوده‌های که در حال اتش گرفتن بود نیز مشاهده شد.

وی گفت: قطعا بالگرد باتوجه به وسعت منطقه و تعدد نقاط آتش گرفته همچنین ظرفیت آبی که حمل می‌کند قادر نخواهد بود آتش را اطفا کند. مهار آتش کار سختی است و از فردا هواپیما به منطقه اعزام می‌شود و شاید لازم باشد که تعداد را بیشتر کرد. رهاسازی آب یکی از گزینه‌ها برای اطفا است.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد: اکنون بحث ورود زمینی به بخش سرزمینی عراق است که بتوان وارد شد و آتش را مهار کرد. کانون‌های دود در سطح وسیع در حال آتش سوزی مداوم هستند که 900 هزار لیتر آب در دو هفته بر روی کانون‌های تولید دود رهاسازی شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل فجیع مادر قاضی احمدی در شهر کوهبند

وحشت از مار سمی در کوچه خسروی تهران + تصاویر

دوست شوهر ساناز به او پیامک های عاشقانه می داد / او باید می مُرد! + عکس

ساده ترین مراسم عروسی فوتبالیست ایرانی با خانم میلیاردر یونانی + عکس

100 بار تجاوز به پسربچه پلی استیشن باز+ عکس

صادق برای زنم پیامک عاشقانه می فرستاد او را آتش زدم +عکس

آبادانی ها مردان بی حیای عراقی را چاقو چاقو کردند!

دلخراش ترین صحنه ای که در محل سقوط هواپیمای یاسوج دیده شد! + تصویر

این دختر وقتی پسر شد به دوست مادرش دل بست ! + عکس

دعوای خونین ورزشکار قهرمان با بازیگر معروف + عکس

فریادهای خانم بازیگر بعد از طلاق در دادگاه! + جزییات

تجاوز وحشیانه به یک زن در ویلای شخصی‌اش!

کدخبر: 404623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟