فیلم /  یسنا گریه ام را درآورد! + ناگفته هایی از عجیب ترین گمشدن دختربچه در ایران

به گزارش خبرنگار رکنا، بعدازظهر یکشنبه ۹ اردیبهشت بود که موضوع ناپدید شدن یسنا دختر ۴ساله گلستانی به  پلیس استان گزارش شد. این خبر خیلی زود در فضای مجازی دست به دست چرخید و همه مردم دست به دعا شدند تا دختر کوچولو زود پیدا شود .....

به دنبال این خبر تیم هایی از کارآگاهان پلیس اگاهی و سایر سازمان های امداد ونجات برای پیدا شدن یسنا کوچولو تشکیل شد.

همچنین مردم روستا «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله نیز برای کمک حضور یافتند و به جست‌وجو پرداختند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که آن روز خانواده یسنا برای کار به مزرعه رفته بودند اما زمانی که سرگرم کار بودند، بر اثر غفلت، یسنا از آنها فاصله گرفته و در میان گندم‌زارهای منطقه ناپدید شده بود.

پلیس همه سناریوهای احتمالی را همزمان پیگیری می کرد و با هماهنگی های به عمل آمده بهترین سگ های زنده یاب که در جستجوهای ساختمان پلاسکو عملکرد بسیار مطلوبی داشتند را از تهران درخواست و در منطقه بکار گرفت.

دراین میان دو افسر خبره و باهوش غرب استان تهران که پیشتر مهارتهای لازم را در زمان مربی گری سگ های مواد یاب وزنده باب را داشتند به صورت خود جوش و داوطلبانه و با گرفتن مرخصی راهی گلستان شدند.

سروان آرمان  میرزاپور از افسران پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در گفتگوی اختصاصی درباره این پرونده به خبرنگار رکنا گفت: وقتی موضوع درخواست کمک از گلستان را متوجه شدیم من وهمکارم سروان نجفی از افسران پلیس ملارد تصمیم گرفتیم با گرفتن مرخصی به کمک تیم های امدادی برویم و وقتی من درخواست مرخصی دادم فرمانده ام ضمن استقبال از این موضوع با مرخصی ام موافقت کرد.

من  که از مدتها قبل و از وقتی که لباس خدمت را به تن کردم باتوجه به علاقه ای که به سگ های زنده یاب داشتم وتجربه و مهارتی که کسب کرده بودم به کمک پلیس آگاهی گلستان رفتیم و از بامداد روز جمعه باتوجه به فرضیه هایی که کارآگاهان اداره پلیس آگاهی درباره ی ناپدید شدن یسنا کوچولو داشتند محیط های جغرافیایی درنظر گرفته را که بیشتر علف زار ونقاط صعب‌العبور بود تحت کنترل قرار دادیم و بیشتر نقاط را وجب به وجب گشتیم، حتی جاهایی که حیوانات وحشی حضور داشتند را گشتیم تا اینکه با تلاش سگ زنده یاب بنام لوسی توانستیم یسنا کوچولو را دربین علف زارها پیدا کنیم، نقطه ای که هرگز با رصدهای هوایی امکان شناسایی نداشت چرا که علف ها بلند بودند و امکان دید وجود نداشت.

با توجه به اینکه همه مسیرها را بررسی کرده بودیم و با توجه به تجربیات گذشته از خلبان کایت سوار خواستیم با رصد هوایی دقت کند اگر جایی را دید که علف ها خوابیده اند و ردی پیدا است به ما نشان دهد که خوشبختانه با رصد هوایی مشخص شد بخشی از علفزارها خوابیده بود که خلبان به ما اشاره می کرد که مسیری را که می رفتیم بیشتر دقت کنیم و گفته شد که در جلوتر از ما محلی مشکوک است چون علفزارها خوابیده شده بود و احتمال می رفت کسی در آنجا  باشد و در همان لحظه بود که لوسی هم سرعتش را بیشتر کرد و به سرعت خودم را به آن محل رساندم.

وقتی یسنا را پیدا کردیم من به شدت خوشحال شدم او چشمانش باز بود و بیهوش بر روی زمین افتاده بود اول فکر کردم او با چشمان باز جان باخته اما بعد با کمک نیروهای امداد که خیلی زود در محل حضور یافتند یسنا بهوش آمد. او تا دقایقی ساکت بود و فقط نگاه می‌کرد، من وقتی فهمیدم او زنده است خوشحال شدم و گریه کردم و به یاد دختر کوچولوی خودم افتادم .

 به گزارش رکنا به گفته سردار فاضل‌دادگر، تحقیقات پس از پیدایش کودک با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

 این افراد در بین مظنونین قبلی بودند و پس از این که متوجه شدند در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفته اند، از یک فرصت استفاده کرده و کودک را در محل رها کرده بودند که خوشبختانه پیدا شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت

کدخبر: 994553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟