این دزد سابقه دار زندان برایش درس عبرت نمی شود / توبه گرگ مرگ است

به گزارش رکنا، این ها بخشی از اظهارات مرد42 ساله ای است که هنگام اجرای طرح امنیت محله محور مورد ظن نیروهای گشت کلانتری شفای مشهد قرارگرفت و به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر شد. این مرد جوان که پلاک موتورسیکلت را به طرز ماهرانه ای دستکاری کرده بود تا توسط پلیس شناسایی نشود، درباره ماجرای سرقت هایش به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری شفای مشهد گفت: بعد از آن که در مقطع دبیرستان تحصیل کردم، به مصرف موادمخدر روی آوردم و برای خوشگذرانی و تفریح به همراه دوستانم به مناطق تفریحی می رفتیم و بساط استعمال موادمخدر را پهن می کردیم. این بود که خیلی زود در دام اعتیاد گرفتار شدم و دیگر نتوانستم کار کنم.

مدتی در یک تعمیرگاه موتورسیکلت کار کردم تا این حرفه را بیاموزم ولی بازهم به خاطر اعتیادم نتوانستم به این شغل ادامه بدهم. این بود که با وسوسه های دوستانم به سرقت موتورسیکلت روی آوردم چرا که شیوه تعویض قطعات موتورسیکلت را آموخته بودم و به راحتی می توانستم قطعات آن را طوری جابه جا کنم که قابل تشخیص نباشد. چندبار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شدم اما هربار که از زندان بیرون می آمدم، دوباره دوستان قدیمی اطرافم را می گرفتند و با یک بار استعمال موادمخدر در کنارآن ها، دوباره روزگار نکبت بارم از اول آغاز می شد و بازهم مجبور بودم با سرقت موتورسیکلت هزینه های اعتیادم را تامین کنم. اکنون نیز با سپردن وثیقه به دادگاه ،آزاد شده بودم که دوباره سرقت کردم. این بار قصد داشتم قطعاتی را که از موتورسیکلت سرقتی باز کرده بودم به منطقه اسماعیل آباد  مشهد ببرم و آن ها را به یک مالخر بفروشم که هنگام عبور از بولوار خیام توسط نیروهای کلانتری شفا دستگیر شدم و آن ها با استعلام شماره های پلاک موتورسیکلت، به سرقتی بودن آن پی بردند و دوباره مرا به کلانتری انتقال دادند. اکنون نیز پشیمانم  اما ای کاش ...

با توجه به شگرد زیرکانه متهم برای سرقت و اوراق کردن موتورسیکلت‌ها،تحقیقات گسترده عوامل تجسس با راهنمایی و دستورات ویژه  سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) برای کشف سرقت های احتمالی دیگر وی ادامه دارد.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

 

کدخبر: 1035912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟