جزییات طرح 10 پلیس راهور برای موتورسواران در تهران / برخورد با موتورسواران متخلف در پایتخت

به گزارش رکنا،در نشست خبری که سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، برگزار کرد، ایشان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، بر اهمیت همکاری اصحاب رسانه در انتشار اخبار پلیس راهور تأکید کرد. وی اشاره کرد که اگر خبرنگاران نبودند، تلاش‌ها و مأموریت‌های پلیس راهور به درستی دیده نمی‌شد و مردم از این اقدامات مطلع نمی‌شدند.

 رئیس پلیس راهور تهران درباره طرحی که از ۱۸ دی‌ماه سال 1402آغاز شده است گفت: این طرح که به مسئله ترافیک شهر تهران پرداخته، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود : حدود ۴.۵ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که این تعداد معادل ۳۰ درصد از ۱۵ میلیون موتورسیکلت‌های کل کشور است. این رقم نسبت به جمعیت تهران بسیار بالا است و به همین دلیل، موارد مربوط به موتورسیکلت‌ها در اولویت مأموریت‌های پلیس راهور تهران قرار گرفته است.

سرهنگ موسوی‌پور تأکید کرد که برای اجرای طرح ۱۰، پلیس ماه‌ها تحقیق کرده و اتاق فکرهایی برای آن راه‌اندازی شده است.

رییس پلیس راهور تهران ادامه داد: هدف اصلی این طرح، نهادینه‌سازی استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت‌سواران است.

وی همچنین اشاره کرد که ۶۱ درصد از تصادفات جرحی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و این وسایل نقلیه به دلیل تعداد زیاد و فرسودگی، موجب آلودگی شدید هوای تهران نیز می‌شوند.

سرهنگ موسوی‌پور در ادامه بیان کرد: اکثر موتورسواران خود را راننده وسیله نقلیه نمی‌دانند و به هر شکلی که تمایل داشته باشند، حرکت می‌کنند، که این موضوع می‌تواند به خود و دیگران آسیب برساند.

کدخبر: 1030785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟