برادر دادستان شهر تخار در تهران آدم کشت / رییس قوه قضاییه خواستار قصاص شد

به گزارش رکنا، عصر 19 آذر ماه سال ۱۴۰۲ پیکر خونین و نیمه جان مردی ۳۰ ساله به نام میثم به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل شد . میثم از ناحیه گردن چاقو خورده و به شدت خونریزی داشت که تلاش پزشکان برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند و او روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

 با مرگ مرد جوان تحقیقات پلیسی آغاز شد و ماموران دریافتند میثم در درگیری که در خانه‌ای قدیمی در جنوب تهران رخ داده بود چاقو خورده است.

 با اطلاعاتی که ماموران به دست آورده بودند عامل جنایت را که مرد ۳۸ ساله به نام محمود بود ردیابی و بازداشت کردند .

اعتراف به قتل ناخواسته

محمود قتل را  گردن گرفت اما مدعی شد با قربانی خصومتی نداشته و در درگیری با دوستش به اشتباه میثم را که قصد میانجگری داشته با چاقو زده است.

 وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت :من لیسانس حقوق از دانشگاه تخار دارم و در افغانستان در دادستانی کار می‌کردم. حتی برادرم دادستان شهر بود.

اما به ناچار به ایران آمدم و مشغول به کار شدم. من اصلاً با میثم هیچ خصومتی نداشتم. آخرین بار با یکی از دوستانم به نام عبدلله درگیر شدم.

اما دعوا بامیانجگری سایرین تمام شد و من از خانه بیرون رفتم. چند ساعت بعد دوباره به آنجا برگشتم. میثم از من خواست تا دعوا را شروع نکنم. من هم قبول کردم .

اما همان موقع عبدالله که با او درگیر بودم به من فحش ناموسی داد. من کنترل اعصابم را از دست داده بودم  چاقویی را که کنار ظرف میوه بود برداشتم تا به سمت عبدالله بروم و او را بترسانم. اما میثم در اتاق ایستاد تا مانع من شود و نمی‌دانم چطور شد که چاقو با گردن او برخورد کرد.

میثم دستش رو روی گردنش گذاشت و از گردنش خون جاری شد .من که ترسیده بودم از خانه خارج شدم و دو نفر از دوستانم او را به بیمارستان رساندند اما کار از کار گذشته بود.

وی ادامه داد: من واقعاً قصد کشتن میثم را نداشتم و پشیمان هستم .خانواده او در افغانستان بودند ولی حالا نشانی از آنها ندارم.

درخواست قصاص از سوی دادستان

 وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .

اما در این میان چون نشانی از اولیای دم به دست نیامد  و تلاش پلیس در این زمینه بی نتیجه ماند، مطابق ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی ،دادستان از طرف رئیس قوه قضاییه برای وی درخواست قصاص را مطرح کرد.

قرار است مرد حقوقدان به زودی در دادگاه از خود دفاع کند.

کدخبر: 1021465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟