راهنمای استفاده از دستگاه فشار خون در منزل

ممکن است پزشک از شما بخواهد فشار خون خود را در خانه پیگیری کنید. برای انجام این کار، باید یک دستگاه فشار خون خانگی داشته باشید. مانیتوری که انتخاب می کنید باید کیفیت خوبی داشته باشد و مناسب باشد. در این مقاله به بررسی دستگاه فشار خون می پردازیم.

دستگاه فشار خون دستی

دستگاه‌ های دستی شامل یک کاف که دور بازوی شما می‌پیچد، یک لامپ فشاری لاستیکی و یک گیج که فشار خون را اندازه‌گیری می‌کند. یک گوشی پزشکی برای گوش دادن به ضربان خون از طریق شریان مورد نیاز است. هنگامی که سوزن به اطراف حرکت می کند و فشار در کاف بالا یا پایین می رود، می توانید فشار خون خود را روی صفحه دایره ای گیج مشاهده کنید. در صورت استفاده صحیح، دستگاه های دستی بسیار دقیق هستند. با این حال، آنها نوع توصیه شده فشار خون برای استفاده خانگی نیستند.

دستگاه های دیجیتال فشار خون

یک دستگاه دیجیتال همچنین دارای یک کاف است که دور بازوی شما می‌پیچد. برای باد کردن کاف، ممکن است لازم باشد از یک توپ فشاری لاستیکی استفاده کنید. ، انواع دیگر به طور خودکار با فشار دادن یک دکمه باد می شوند. پس از باد شدن کاف، فشار خود به خود به آرامی کاهش می یابد. صفحه نمایش بازخوانی دیجیتالی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شما را نشان می دهد. پس از نشان دادن فشار خون، کاف خود به خود تخلیه می شود. در بسیاری از دستگاه ها، قبل از استفاده مجدد، باید 15 تا 30 ثانیه صبر کنید.

مانیتور دیجیتال فشار خون اگر بدن شما هنگام استفاده از آن در حال حرکت باشد، دقیق نخواهد بود. همچنین، ضربان قلب نامنظم باعث می شود خواندن دقیق تر شود. با این حال، مانیتورهای دیجیتال برای اکثر افراد بهترین انتخاب برای استفاده خانگی است.

روش کار با دستگاه فشار خون دیجیتال

برای کنترل فشار خون با استفاده از فشارسنج دیجیتال، مکانی راحت برای نشستن با پشتیبان خوب پشت میز یا میز پیدا کنید. هنگامی که برای اندازه گیری فشار خون آماده شدید، سه تا پنج دقیقه قبل از آن آرام بنشینید. پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید و بازوی خود را حتی با قلب خود روی میز قرار دهید. به پشتی صندلی تکیه دهید. بازوی خود را دراز کنید، کف دست خود را به سمت بالا بکشید.

کاف را روی بازوی لخت خود یک اینچ بالاتر از خم آرنج خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که لوله بر روی مرکز جلویی بازوی شما می افتد تا سنسور به درستی قرار گیرد. انتهای کاف را بکشید تا به طور یکنواخت دور بازوی شما محکم شود. باید آن را به اندازه کافی محکم قرار دهید تا بتوانید فقط دو نوک انگشت را زیر لبه بالای کاف بلغزید. اطمینان حاصل کنید که هنگام باد شدن کاف، پوست شما نیشگون نگیرد.

دستگاه فشار خون دیجیتال

برای شروع، یک لحظه صبر کنید، سپس شروع را فشار دهید. هنگامی که دستگاه شروع به اندازه گیری می کند، ساکن و ساکت بمانید. کاف باد می‌شود، سپس به آرامی باد را خالی می‌کند تا دستگاه بتواند اندازه‌گیری شما را انجام دهد. وقتی خواندن کامل شد، مانیتور فشار خون و نبض شما را روی پنل دیجیتال نمایش می دهد. اگر مانیتور خوانش را ضبط نمی کند، کاف را تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. آرام استراحت کنید و حدود یک تا دو دقیقه قبل از اندازه گیری مجدد صبر کنید. شماره های خود را یا با نوشتن اطلاعات یا با وارد کردن اطلاعات در پرونده الکترونیکی سلامت شخصی ثبت کنید. برخی از مانیتورها می توانند فشار خون شما را به طور خودکار در رایانه یا دستگاه تلفن همراه آپلود کنند.

نکاتی برای نظارت بر فشار خون

  • استفاده از دستگاه فشار خون را تمرین کنید تا مطمئن شوید که فشار خون خود را به درستی اندازه می گیرید.
  • زمانی که تحت استرس هستید، در 30 دقیقه گذشته کافئین مصرف کرده اید یا محصول تنباکو مصرف کرده اید یا اخیراً ورزش کرده اید، فشار خون خود را اندازه نگیرید.
  • صبح ها قبل از مصرف داروها و عصرها قبل از خوردن شام حداقل 2 بار اندازه گیری را با فاصله 1 دقیقه انجام دهید. سعی کنید BP را روزانه به مدت 5 روز اندازه گیری و ثبت کنید و سپس نتایج خود را به ارائه دهنده خود گزارش دهید.

اندازه گیری فشار خون چه زمانی انجام می شود؟

شما می توانید هر روز فشار خون را اندازه گیری کنید، اما باید هر روز در ساعت معینی آن را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، ممکن است آن را هر روز صبح در ساعت معین و/یا هر عصر در همان زمان مصرف کنید. انجام چند روز اندازه گیری فشار خون دو هفته پس از شروع یک داروی جدید فشار خون می تواند به شما بگوید که آیا این دارو کارآمد است یا خیر.

همچنین اندازه گیری فشار خون یک هفته قبل از چکاپ مفید است. این به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما کمک می کند تا بداند خواندن عادی برای شما در خانه چیست. برخی از افراد در مطب ارائه دهنده خود خوانش بالاتری دارند (سندرم کت سفید). سایر افراد در خانه خوانش بالاتری دارند، بنابراین خوب است که ترکیبی از خواندن در خانه و داخل دفتر داشته باشید.

فشار سنج

خطای دستگاه فشار خون چقدر است؟

خطای دستگاه‌ های فشار خون معمولاً بسته به نوع دستگاه و کیفیت آن متفاوت است. به طور کلی، دستگاه‌ های فشار خون خانگی دقت خوبی دارند، اما ممکن است خطایی در محدوده ±3 تا ±5 میلی ‌متر جیوه برای فشار سیستولیک و دیاستولیک داشته باشند. همچنین، دستگاه‌ های دیجیتال ممکن است به دلیل خطا های تکنیکی یا خطای کاربران دچار نوسانات بیشتری در اندازه‌ گیری شوند.

برای کاهش خطا ها:

  1. موقعیت درست بدن: بازو باید در سطح قلب باشد.
  2. استفاده صحیح از دستگاه: توجه به دستورالعمل ‌های سازنده.
  3. شرایط محیطی مناسب: عدم اندازه ‌گیری بعد از فعالیت شدید یا استرس.

در نهایت، اگر احساس می‌ کنید دستگاه شما خطای زیادی دارد، بهتر است آن را با یک دستگاه حرفه ‌ای مقایسه کنید یا با پزشک خود مشورت کنید.

کدخبر: 1034486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟