افزایش فروش بین المللی؛ در گرو بهره مندی از مهارت هایی خاص و اجرایی نمودن استراتژی های مشخصی است که مسیر یک کسب و کار را هموار می سازند. مهارت‌ها و استراتژی‌های مذکور دست به دست هم داده و امکان مدیریت بازارهای بین المللی را با وجود تفاوت‌های فرهنگی، عوامل اقتصادی و قوانین تجاری برای فروشندگان فراهم می کنند. این موضوع موجب شده که این دسته از فروشندگان محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن به دست مشتریان جهانی برسانند.

تکنیک های افزایش فروش بین المللی

شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که کسب و کارهای بین المللی چه کسب و کارهایی هستند و چگونه می توانند فروش خود را به حداکثر برسانند؟!

اگر پاسخ جامع و قانع کننده ای برای سوالات فوق الذکر در ذهن ندارید، این مقاله را تا انتها بخوانید!

آشنایی مختصر و مفید با کسب و کارهای بین المللی

کسب و کار بین المللی چیست؟! چگونه وارد بازار بین المللی شویم؟!

اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید خدمتتان عرض کنیم، باید بگوییم که فعالیت تجارت کالا و خدمات میان کشورهای مختلف کسب و کارهایی را پدید آورده که از آن ها تحت عنوان کسب و کار بین المللی یاد می کنند. کسب و کارهای بین المللی همان طور که از نامشان پیداست، فرا مرزی بوده و بین افراد، مشاغل و نهادهای دولتی صورت می پذیرند. موردِ معامله در این گونه معاملات هر کالا یا خدمتی است که دارای ارزش باشد. از کالاهای فیزیکی گرفته تا خدمات بانکی، نرم افزارهای مختلف، تسلیحات و مهمات جنگی و حتی سرمایه و دانش.

تا بدین جا دریافتیم که کسب و کارهای بین المللی مشتریان جهانی دارند و این موضوع بر اهمیت بازاریابی آن ها افزوده است. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، فروشندگان برای افزایش فروش بین المللی نیازمند مجموعه ای از مهارت ها و استراتژی ها هستند. مهارت ها و استراتژی هایی که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

تکنیک های افزایش فروش بین الملل

معرفی تکنیک های افزایش فروش بین المللی

اگر صاحب یک کسب و کار بین المللی باشید، به خوبی می دانید که فروش بین المللی یکی از اساسی ترین و حیاتی ترین فاکتورها در عصر جهانی شدن محسوب می شود. هرچه فناوری پیشرفته تر شده و روابط تجاری میان کشورها گسترده تر می شود، نحوه ورود به بازار بین المللی دگرگون می گردد. اگر فروشندگان با تکنیک های فروش بین المللی آشنا شوند، خواهند آموخت که چگونه در محیط های چند فرهنگه و چند زبانه به مدیریت کسب و کار بین المللی خود بپردازند. جالب و در عین حال لازم است بدانید که این مسئله نقش به سزایی در بهره برداری از فرصت های جدیدی دارد که آینده کسب و کار را رقم می زنند. برای درک بهتر این موضوع می توانید مقاله بازاریابی بین المللی از نگاه دکتر آریا پارسا را مطالعه کنید.

شناخت بازارهای هدف در فروش بین المللی

یکی از اصلی ترین رازهای افزایش فروش بین المللی شناخت عمیق بازار هدف است. اگر در قامت یک فروشنده بتوانید فرهنگ، عادات، نیازها و ترجیحات مشتریان خود را در کشورهای گوناگون شناسایی کنید؛ می توانید استراتژی فروشتان را با نیازهای آنان تطابق دهید. بدین ترتیب موفق خواهید شد که روابط خود را با ایشان قوی و محکم کرده و خود را برای همیشه در دلشان جا کنید!

مهارت های ارتباطی در فروش بین المللی

اگر بگوییم مهارت های ارتباطی قوی نقش فوق العاده چشمگیری در افزایش فروش بین المللی دارند، اغراق نکرده ایم. مهارت های ارتباطی که زمینه فروش بیشتر محصولات و خدمات به مشتریان را فراهم می سازند، شامل موارد زیرند:

  • توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان بین المللی
  • درک تفاوت های زبانی
  • درک تفاوت های فرهنگی
  • توانایی ارائه ایده ها، محصولات و خدمات به شکلی که برای مشتری قابل درک بوده و جذب وی منجر شوند
  • توانایی انجام مذاکرات بین المللی
  • ...

مهارت های ارتباطی در فروش بین المللی

بهره مندی از دانش بازاریابی بین المللی

اگر می خواهید در زمینه فروش بین المللی موفق باشید، باید بدانید که بهره مندی از دانش کافی در این رابطه الزامی می باشد. برای مثال باید بتوانید بازارهای جهانی را تحلیل کنید، رقبایتان را بشناسید، استراتژی های مناسب برای هر بازار را تعیین کنید و...

توانایی تطبیق و انعطاف پذیری

فروشندگانی که در حوزه فروش بین المللی فعالیت می کنند، با تفاوت ها و محدودیت های بسیاری مواجه می شوند. تفاوت هایی همچون تفاوت در قوانین تجاری و فرهنگ و محدودیت هایی همچون محدودیت زمانی و مکانی. فروشنده ای موفق است که انعطاف پذیر بوده و بتواند خود را با این تفاوت ها و محدودیت ها وفق دهد.

استفاده از شبکه های اجتماعی و ایجاد وب سایت دو زبانه

پر واضح است که حضور فعال در شبکه های اجتماعی و ساخت وب سایت دو زبانه تاثیر به سزایی در افزایش فروش بین المللی دارند. سعی کنید شبکه های اجتماعی محلی هر کشور را نصب نموده و با تولید محتوای مخاطب محور به جذب مشتری بپردازید. همچنین ایجاد وب سایت چند زبانه که زبان های مختلف بازار هدف شما را پوشش می دهد، باعث جلب اعتماد مشتری شده و فروشتان را چندین برابر می کند.

استفاده از بازاریابی دیجیتالی

هرچه از تاثیر بازاریابی دیجیتال بر افزایش فروش بین المللی برایتان بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده ایم. منظور از بازاریابی دیجیتالی استفاده از تکنیک هایی همچون ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، سئو و... می باشد.

استفاده از بازاریابی دیجیتال در افزای فروش در عرصه بین المللی

تعیین قیمت رقابتی

یکی از پربازده ترین استراتژی های افزایش فروش بین المللی تعیین قیمت رقابتی هماهنگ با بازار محلی می باشد. به یاد داشته باشید که هزینه های مازاد نظیر حمل و نقل و گمرک را نیز در محاسباتتان در نظر بگیرید!

تحلیل و ارزیابی مستمر

اگر در صدد افزایش فروش بین المللی هستید، تحلیل و ارزیابی مستمر عملکرد فروش خود در بازارهای بین المللی را در دستور کار قرار دهید. در این راستا داده هایی به دست می آیند که می توانید آن ها را در جهت بهبود استراتژی های فروش خود مورد استفاده قرار دهید. مهم ترین ارزیابی های مفید در این زمینه به قرار زیرند:

  • تحلیل بازخورد مشتریان
  • بررسی روندهای فروش
  • تحلیل رقبا
  • ...

با استفاده از استراتژی های فوق الذکر می توانید میزان فروش خود را چندین برابر کرده و نبض بازارهای جهانی را در دست بگیرید. برای درک عمیق تر موضوع اینجا کلیک کنید!

کدخبر: 1020590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟