تکمیل ایستگاه دارک تا قدس، اولویت نخست خط دوم قطار شهری اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده در حاشیه بازدید از گذر کمرزرین و ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: تیم کاوش در حال بررسی آثار کشف شده در گذر کمر زرین است تا بتوانیم این گذر را به سرعت در مسیر استفاده شهروندان قرار دهیم.

او با بیان اینکه بازار زرین واقع در این گذر به درستی و بر اساس اسلوب معماری با نگاه به گذشته و هویت شهر ساخته شده است، افزود: این بازار نوساز از گذشته روایت گرفته و به زبان امروز ترجمه شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهروندان سالهاست امکان استفاده از گذر کمر زرین را از دست داده اند، تاکید کرد: این میدان شلوغ‌ترین، پویاترین و حیاتی‌ترین میدان شهر بوده و لذا هرچه سریع‌تر باید زندگی در این محور جریان پیدا کند.

شهرداراوراق مشارکت، بخشی از تأمین مالی پروژه مترو است

قاسم‌زاده در جریان بازدید از روند پیشرفت ایستگاه‌های فاز نخست خط دو مترو هم گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو مترو تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

او روند پیشرفت ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: عملیات نازک‌کاری بعضی از ایستگاه‌ها از جمله عمان‌سامانی آغاز شده است.

شهردار اصفهان اوراق مشارکت را یکی از منابع موجود جهت تأمین مالی ابرپروژه قطار شهری دانست و اظهار کرد: در سال گذشته مبلغ قابل توجهی از طریق اوراق مشارکت به شهر اصفهان اختصاص یافت.

او با بیان اینکه بخش دیگری از منابع مالی این پروژه از طریق درآمدهای شهری تأمین می‌شود، ادامه داد: تیم مالی شهرداری به‌صورت جدی پیگیر تامین منابع مالی است تا وقفه‌ای در اقدامات پیمانکاران ایجاد نشود.

شهردار 1اکتشافات گذر کمر زرین در دست بررسی قرار دارد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان نیز در حاشیه این بازدید با اعلام اینکه آثار تاریخی کشف شده در گذر کمرزرین از سوی کارشناسان  در دست بررسی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر باستان‌شناسان، این گذر را به ۱۰ لایه تاریخی تقسیم کرده و تمامی لایه‌ها را در دست تحقیق و بررسی قرار داده اند.

محمدعلی ایزدخواستی افزود: با هماهنگی اداره میراث فرهنگی استان و شهرداری در حال توسعه مراحل کاوش این گذر هستیم.

گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان نیز در این بازدید از تسریع عملیات آزادسازی میدان جلوخان در سال‌ جاری خبر داد و گفت: با انتقال کامل طلافروشان به مجموعه تجاری کمرزرین، عملیات تخریب چهار پاساژ طلا از جمله المهدی (عج)، سینایی، الغدیر و الزهرا (س) انجام و عرصه جلوخان مسجد جامع تکمیل خواهد شد تا بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد.

روح‌الله ابوطالبی افزود: همچنین درصدد هستیم گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) که ناشی از توافق نکردن صاحبان مشاغل منطقه است، زودتر باز شود.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 994599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟