برخورد با قاچاق چوب و ذغال دراستان قزوین+فیلم
محسن قاسم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری متشکل از چهار معاونت فنی، حفاظت و امور اراضی، آبخیز داری، برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع و یک یگان حفاظت منابع طبیعی است.وی به آغاز هفته درختکاری اشاره کرد و افزود: ۲۹۵ هزار و ۸۰۰ اصله نهال صنوبر در مساحت ۲۷۰ هکتار طی هفته منابع طبیعی توسط داوطلبان و با نظارت این سازمان در سطح استان کاشته خواهد شد و ۴۰۰ هزار اصله از گونه‌های سنجد، بادام، ارغوان، زیتون تلخ، ون و صنوبر نیز در راستای طرح کشوری کاشت یک میلیون درخت، بین مردم استان قزوین برای کاشت توزیع می شود.

وی ادامه داد: عملیاتی نیز به مساحت یک هزار و ۱۴۷ مترمکعب با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیز در بخش رودبار الموت غربی صورت گرفت و مرمت ۱۰ سازه سال های گذشته هم مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت.

قاسم زاده ضمن تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یکی از وظایف این سازمان، تصریح کرد: با توجه به درخواست بهره‌برداری از ۷۳ معدن به مساحت ۲۴۴ هزار و ۵۹۶ هکتار در سطح استان تنها با هشت معدن به مساحت ۲۷۰ هکتار، یعنی حدود یک دهم درصد درخواست، موافقت شد.

IMG_2636

قاسم زاده اضافه کرد: همچنین 339 فقره تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت 1550 هکتار و 6 فقره ساخت وسازهای غیر مجاز به مساحت 352 متر مربع توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شده است.

وی گفت: برخورد با 80 فقره چرای بی رویه و غیرمجاز به تعداد 5 هزار و 626 راس دام و برخورد بر اساس تبصره یک ماده 55 به تعداد 35 فقره به مساحت 27 هکتار رفع تصرف انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآورشد: اجرای 123 فقره احکام قضایی به مساحت 384 هکتار و قرق 32 هزار هکتار از اراضی در 28 پلاک با 240 میلیون تومان اعتبار از دیگر کارهای انجام شده است.


وی عنوان کرد: ۳۳۹ فقره تخریب و تصرف به مساحت ۱۵۵۰ هکتار و ۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۳۵۲/۵ متر مربع نیز شناسایی شده است.

وی گفت حدود ۷۵ برنامه در هفته منابع طبیعی با شعار «منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم» در سطح استان اجرا خواهد شد.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 977488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟