بازدید استاندار اصفهان از نمایشگاه فرش دستباف+عکس

 به گزارش رکنا از اصفهان؛ بسیاری از متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ چه در شهرها و چه در روستاها به‌خاطر دارند که در گوشه یکی از اتاق‌های خانه دار قالی برپا بود. اصفهان هم که یکی از قطب‌های قالی‌بافی ایران بود در بیشتر خانه‌ها می‌توانستی نشانه‌ای از قالی‌بافی را پیدا کنی. اگر هم دار قالی در یک‌خانه نبود؛ اما حتماً زن یا دختر خانواده دستی در هنر قالی‌بافی داشت. آن روزها که کمتر نشانی از فرش‌های ماشینی می‌یافتی قالی‌های پر از رنگ و نقش دستباف زینت خانه‌های ایرانی و اصفهانی بود.اما چند سالی است که حال صنعت فرش دستباف خوب نیست. 

استاندار بازدید 1فرشی که روزگاری سهم خوبی از بازار جهانی را داشت حالا با کاهش آن به ۳۰ درصد سهم اندکی از تجارت ۲۰۰ میلیون‌دلاری سالانه فرش دستباف جهان را به خود اختصاص داده که نشان می‌دهد دیگر قالی ایرانی آن جایگاه خود را ندارد. فرش دستباف ایرانی که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ رتبه نخست جهانی را در صادرات داشت حالا دیگر آن‌طور که باید بازار ندارد و با رکود مواجه شده است.

استاندار بازدید 2گفتنی‌ست در این بازدید فعالان حوزه فرش دستباف چالش ها، مشکلات، درخواست ها و راهکارهای عملیاتی خود به منظور کاهش مشکلات این صنعت ارزشمند را با استاندار اصفهان در میان گذاشتند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 968185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟