4 عامل ابتلا به بیماری های پر خطر در دنیا را بشناسید

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ دکتر محمدرضا صادقیان، مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست اجرای پویش ملی سلامت گفت: چهار عامل تغذیه، تحرک بدنی، مصرف الکل و دخانیات مهم ترین عوامل خطر برای چهار بیماری دیابت، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های مزمن تنفسی است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت این عوامل را به عنوان عوامل زمینه ساز مرگ و میر معرفی کرده و هدف گذاری ۳۳ درصد در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر تا سال ۱۴۰۹ را داشته است.

رئیس شورای مشارکت مردم در سلامت استان با اشاره به اینکه نباید نقش مردم را در ارتقای سطح سلامت استان نادیده گرفت ،اظهار داشت: تاریخ نشان می دهد هرجایی حضور مردم پررنگ بوده دستیابی به اهداف مربوطه تحقق بالاتری داشته است لذا از نمایندگان خانه مشارکت مردم در سلامت استان درخواست می کنیم تا به عنوان مطالبه گر و نماینده مردمی در امور سلامت استان، همکاری لازم را با مسئولین حوزه سلامت داشته باشند.

رئیس شورای پیامگزاران سلامت استان بر ضرورت تشکیل شورای ارتقای سلامت اداری در هر یک از دستگاه های اجرایی تاکید کرد و به نقش کلیدی پیام گزاران را به عنوان مشاوران و تسهیلگران دستگاه های اجرایی، اشاره کرد.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

 

کدخبر: 961308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟