آبرسانی به روستاهای ۴ شهرستان لرستان با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان

به گزارش رکنا از لرستان؛ یاسر اکبریان با اشاره به وضعیت پروژه‌های آبرسانی به روستاهای لرستان اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای کوهدشت، پلدختر، دلفان و دورود با اعتبار 280 میلیارد ریال فعال است.

وی افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای کوهدشت با احداث شش باب مخزن ذخیره آب به‌میزان هزار و 800 مترمکعب همراه با اجرای راه دسترسی در سطح روستاهای این شهرستان با هزینه‌ای بالغ‌بر 12 میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان عنوان کرد: عملیات آبرسانی به مجتمع تخت‌چان پلدختر با احداث مخزن، تجهیز، بهسازی و ساخت اتاقک چاه، بهسازی چشمه، اجرای هزار و 400 متر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب با هزینه بالغ‌بر 100 میلیارد ریال فعال است.

وی درباره عملیات تأمین آب روستای میربگ شمالی دلفان بیان کرد: این طرح با هفت هزار متر خط انتقال و هزینه بیش از 40 میلیارد ریال و همچنین آبرسانی به روستای کارخانه سفید کن دورود با اجرای 2 هزار و 700 متر خط انتقال و 20 میلیارد ریال در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست.

اکبریان گفت: برخی از پروژه‌های آبرسانی به روستاهای لرستان از محل اعتبارات عمرانی استانی و برخی هم در قالب اعتبارات جهاد آبرسانی در حال فعالیت است.

وی افزود: حدود 15 هزار نفر از جمعیت روستاهای لرستان با بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند و پیش‌بینی شده‌ است که این طرح‌ها تا هفته دولت و دهه فجر امسال بهره‌برداری شود.

450 هزار اشتراک آب شهری، 150 هزار اشتراک آب روستایی و 290 هزار مشترک فاضلاب زیرپوشش خدمات شرکت آب‌وفاضلاب لرستان است.

 

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 917055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟