«حیاتنا الحسین» شعار مراسم  پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش رکنا ازقزوین،   حجت الاسلام عباس افشار رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین در اولین جلسه کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین که در سالن اداره کل حج وزیارت قزوین برگزارشد گفت:  معتقدیم که سیره و سلوک امام حسین (ع) همانند حیات پر بار و برکت نبوی در همه عرصه‌ها، ظرفیتی بی بدیل، برای آفرینش و ارائه زیست متعالی است. از این رو لازم است به عنوان پیش‌نیاز اصلی و مهم این حرکت، سلوک و سیره و راه و آرمان امام حسین (ع) عقلانی، درست و شایسته تبیین و ترویج شود تا سراج روشن این حرکت و راه امید آفرین باشد.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد:  پیاده‌روی اربعین همایش بزرگ جهان اسلام به ویژه شیعیان است که همه ساله دلدادگان حسینی و همچنین خادمان حسینی تلاش می‌کنند تا به بهترین شکل برگزار شود

رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد: نیازهای ایام اربعین صرفاً تأمین خوراک و اسکان برای زائران نیست، بلکه باید نذرهای اربعین گسترده‌تر شده و مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد

وی ادامه داد : فعالیت‌های تولید محصولات فرهنگی مرتبط با اربعین از دیگر فعالیت‌ها و در راستای فرهنگ‌سازی و بصیرت افزایی زائرین، تولیدات فرهنگی خوبی را با همکاری حوزه قزوین  ودیگر ادارات مختلف از جمله اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین واداره کل تبلیغات اسلامی برای زیارت اربعین حسینی در حال آماده سازی است.

حجت الاسلام  افشار بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق تأکید کرد و یادآور شد: قطعاً دشمنان همچون سال‌های گذشته برای تضعیف و انحراف این حماسه عظیم برنامه‌ریزی کرده‌اند، لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

 وی ادامه داد: تقویت فرهنگ زیارت در میان زائران اربعین بسیار ضروری است و قطعاً می‌تواند یکی از بسترهای مهم وحدت بین مسلمانان باشد.
لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 906341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟