افتتاح و رونمایی از ده پروژه شاخص هوشمندسازی شهرداری قزوین

به گزارش رکنا از قزوین ، درمراسمی با حضور صباغی شهردار قزوین،حق شناس نائب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، اسماعیلی مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین و جمعی از مدیران کل استان، رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری قزوین از ۱۰ پروژه هوشمند سازی شهرداری قزوین رونمایی شد.

گفتنی است؛ این پروژه ها شامل اپلیکیشن قزوین من،کیف پول شهروندی،نرم افزار حمل و نقل بار ،نرم افزار حمل و نقل مسافر،ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند،نسخه همراه ۱۳۷ شهروندان،اجرای فاز دوم پروژه راه اندازی شبکه اینترنت پر سرعت خانگی،شهروند سپاری اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدا، رونمایی از بی سیم های نسل جدید ایرانسل و انعقاد تفاهم نامه با کانون سردفتران استان می باشد.

شهردار قزوین دراین مراسم افزود: یکی از پروژه‌هایی که در راستای هوشمندسازی صورت گرفت، استفاده از پهپادهاست که برای اولین بار در سطح کشور اجرایی می‌شود و در حوزه‌های آتش‌نشانی و پایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صباغی تصریح کرد: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ تاکسی فعال در قزوین وجود دارد که امکان پرداخت الکترونیک در این خودروها فراهم شده و نیازی به پرداخت پول نقدی در آنها نیست.

شهردار قزوین از بهره برداری پهپادهای آتش نشانی قزوین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با پیشرفت سریع جوامع و رشد فن آوری های اطلاعاتی، مباحث جدیدی در حوزه شهرداری‌ها مطرح شده و آنها ناگزیرند خود را با دانش و فناوری روز به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان تطبیق دهند.

وی یادآور شد: جهت ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به همشهریان ۳۵۰۰ تاکسی در شهر قزوین به سیستم هوشمند پرداخت الکترونیک متصل شده اند.

IMG_20230620_160344_397

فرهنگ سازی شهر هوشمند در دستور کار مدیریت شهری قزوین باشد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فرهنگ سازی شهر هوشمند باید در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار بگیرد.

محسن حق شناس در مراسم افزود: مجموعه مدیریت شهری به خصوص سازمان فناوری اطلاعات باید در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی مدیریت خدمات شهری تلاش بیشتری داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی شهر هوشمند باید در دستور کار مجموعه مدیریت شهری با همکاری مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: عدم پذیرش مردم در حوزه های فناوری و هوشمندسازی خدمات شهری از چالش های بزرگ این طرح است که باید با استفاده از نقطه نظرات مردم و نخبگان مدیریت شهری رفع شود.

وی اضافه کرد:  امروز شاهد تحقق بخشی از افقی هستیم که شهرداری مکلف به انجام آن بود.

وی اظهار کرد: هر چقدر در حوزه فناوری کار شود باز هم امکان توسعه آن وجود دارد چرا که استفاده از این حوزه سرعت، دقت و صحت کارها را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش می دهد.

در پایان این مراسم تمبر قزوین من هم رونمایی شد.

IMG_20230620_155530_386

photo_2023-06-20_15-41-30

photo_2023-06-20_15-41-24

لیلا بیگدلی/ قزوین 

رپرتاژ 

کدخبر: 902334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟