صلح و سازش مهمترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام سعید شهواری صبح امروز در همایش ستاد صبر لرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: صلح و سازش به عنوان مهمترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک خانواده پویا و اجتماع در حال تعالی را می‌خواهیم، باید بدانیم که گذشت؛ پایه اساسی این نظام است.

رئیس کل دادگستری لرستان، فرهنگ صلح را فرهنگی اسلامی و قرآنی خواند و افزود: قرآن کریم فرهنگ صلح و سازش را فرهنگ برادری می‌داند، چرا که خصیصه مهم جامعه ایمانی، زندگی برادرانه است و نتیجه این زندگی همراه با صلح و سازش است.

شهواری با اشاره به اهمیت صلح و سازش در آموزه‌های دینی نیز گفت: برای تحقق جامعه ایمانی همراه با برادری روایت و تعابیر مهمی اشاره شده، به‌نحوی که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که بافضیلت‌ترین صدقات و احسان‌ها اصلاح بین یکدیگر است.

وی بیان داشت: فرهنگ صلح و سازش یک فرهنگ اصیل اسلامی است و گرامی‌داشت این فرهنگ به دلیل عظمت آن و درس‌هایی است که از مکتب بزرگان داریم.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه اعضای شورای حل اختلاف بیش از دیگران در فرهنگ صلح و سازش حضور فعالانه داشته باشند، گفت: انتظار می‌رود در راستای ایجاد و تعمیق فرهنگ سازش بیش از گذشته تلاش شود.

شهواری تصریح کرد: همچنین نباید از اولیای دم که با کرامت و شرافت فرهنگ گذشت را زنده می‌کنند، تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه گسترش فرهنگ سازش، ایجاد امنیت در جامعه است، افزود: ستاد صبر از ابتکارات شورای حل اختلاف بوده که دارای آثار و برکات بسیار است.

رئیس کل دادگستری لرستان صلح و سازش را فرهنگ و مسوولیت همگانی دانست و از همه عموم دعوت کرد نسبت به تحقق این فرهنگ عمومی تلاش کنند.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 893623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟