لزوم توجه به تعبیه مکان های امن در طراحی مبلمان شهری

به گزارش رکنا از ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در دیدار با مدیر و کارکنان پدافند غیرعامل ، با اشاره به ساخت و سازهای غیر استاندارد و مجموعه آپارتمانهای بلند مرتبه که در بخشی از نقاط شهر ساخته شده است، افزود: در هنگام وقوع زلزله یا وقایع طبیعی در لحظه های ابتدایی رخداد که وقت طلایی برای نجات جان انسان محسوب می شود، پناه بردن به مکانی امن یکی از نکات بسیار مهم است که باید در طراحی مبلمان شهری مد نظر گرفته شود.

وی افزود: در هنگام ایجاد ناامنی و یا وقوع حادثه باید برای مردم مکان هایی مناسب و امن در نظر گرفته شود که نقش پدافند غیرعامل در این زمینه قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شهر در حال توسعه است باید در مبلمان شهری به ساخت پارکهای مناسب و قابل استفاده برای مردم اهمیت داده شود، افزود: با وجود تعدد آپارتمان ها در داخل شهر ایلام به ویژه ساختمان های بلند مرتبه، ساکنین این مکانها برای نیازمند فضایی آرام هستند.

 وی تصریح کرد: پدافند غیر عامل با در نظر گرفتن مشکلاتی که در شهر ایلام وجود دارد، در جلوگیری از بروز مشکلات شهری ورود کند تا از تلفات احتمالی جلوگیری کند و نقش پدافند غیرعامل باید برای مردم شناخته شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام نیز در این دیدار افزود: سازمان پدافند غیرعامل در سال ۸۲ در مجموعه های ستاد کل نیروی مسلح قرار گرفته است.

محمد رحیمی ادامه داد: روسای کارگروه های یازده گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان امروز نقطه نظرات خود را در خصوص پدافند غیرعامل ارایه می دهند.

وی در خصوص تعداد قرارگاه ها و کارگروه های ذیل شورای پدافند غیرعامل استانداری، افزود: در شورای پدافند غیرعامل ۵ قرارگاه و ۱۱ کارگروه ذیل شورا فعال است.

رحیمی تصریح کرد: پدافند شیمیایی، تهدیدات بیوتروریسم و تهدیدات سایبری از جمله تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل است که برای مقابله با این تهدیدات برنامه داریم. رحیمی اضافه کرد: در حوزه پدافند غیرعامل یک سند بعنوان سندجامع بالادستی تعریف شده که براساس این سند هر سال یک سری وظایف در قالب طرح و برنامه تعریف می شود. وی از تدوین ۲۵ طرح و برنامه در شورای پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: دشمن در تولید محتوا پیش دستی می کند که نقش رسانه ها در خنثی سازی نقشه های آنان بسیار اثر بخش است.

کوثر موسوی/ایلام