ضریب نفوذ گازرسانی در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است
 به گزارش رکنا از ایلام، مجید چگنی روز جمعه در نشست با مدیرعامل و هیأت رئیسه شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه رسیدگی و در اولویت قرار گرفتن خدمات‌ گازرسانی به استان‌های محروم و کمتر برخوردار کشور از خواسته‌های رئیس جمهور، وزیر نفت و مجموعه شرکت ملی گاز است، اظهار داشت: دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی امید مردم مستضعف و استانهای کم‌برخوردار است لذا دامنه خدمات شرکت‌های گاز استانی در گازرسانی به مناطق محروم کشور باید دو چندان شود تا مردم خدمات نظام را بیشتر لمس کند.
وی با اشاره به اینکه مقام‌سازی، هوشمندسازی در دستور کار آتی شرکت‌های گاز استانی قرار گیرد، افزود: بهینه‌سازی مصرف گاز، مقاوم‌سازی و هوشمندسازی سه شعار محوری شرکت ملی گاز است که شرکت‌های گاز استان می‌بایست برای تحقق آنها تلاش کنند و آنها را در سرلوحه کاری خود قرار دهند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و توجیه مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌های شنیداری و دیداری، خبرگزاری‌ها، مطبوعات، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، ائمه جمعه می‌توان آحاد مختلف مردم را به فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف گاز تشویق کرد.
t_1665741143_img-20221014-wa0006
معاون وزیر نفت افزود: استان ایلام علیرغم سابقه تمدن بسیار بالا و وجود مردمی پرافتخار و قابل احترام، از لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی در ردیف‌ استان‌های کمتر برخوردار کشور قرار دارد و باید برای جبران عقب ماندگی‌ها منابع قابل توجهی به آن اختصاص یابد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام نیز در این‌ نشست با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: در حال حاضر ۲۶ شهر و ۵۲۳ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار، ۳۹ روستای دیگر در دست اجرا، ۳۱ روستا در برنامه آتی و ۳۵ روستای دیگر استان فاقد توجیه گازرسانی هستند.
محمود کشاورز افزود: سال‌ جاری تعداد قابل توجهی از مناطق روستایی استان گازدار خواهند شد که با اتمام این پروژه‌ها، میزان ضریب‌ نفوذ گاز در روستاها به ۹۹ درصد می‌رسد که تقریباً پرونده گازرسانی استان برای روستاهای دارای قابلیت گازرسانی بسته خواهد شد.
کوثر موسوی/ایلام
کدخبر: 833082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟