بسته های فرهنگی متناسب با اربعین در مرزهای کشور توزیع می شود

به گزارش رکنا از ایلام؛ مهدی رمضانی ظهر شنبه در بازدید از موکب فرهنگ اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در مرز مهران اظهار داشت: خوانش کتاب بخش مهمی از این بسته فرهنگی است که این فعالیت بیشتر برای کسانی است که به راهپیمایی اربعین حسینی(ع) مشرف نمی شوند و توفیق زیارت را پیدا نکردند.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور تلاش کرده است که بسته فرهنگی متناسب با اربعین حسینی در سطح مرزهای کشور از جمله مهران تدارک ببیند و در این راستا برنامه هایی با هدف ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی با محوریت کتاب در سطح موکب های فرهنگی برگزار کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کار در زمینه فضاسازی و خاطره سازی برای کودکانی که در اربعین کمتر مورد توجه قرار می گرفتند بسیار زیاد است و ما تلاش خواهیم کرد برای سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تری، در این عرصه داشته باشیم و امید است این کار، مقدمه ای برای اقدامات اساسی تر و شکل گیری یک خاطره مثبت از سفر معنوی اربعین حسینی برای آنها باشد.

وی ادامه داد: پرده خوانی نیز یکی دیگر از فعالیتهای فرهنگی در سطح موکب های نهاد کتابخانه های عمومی در سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه است که محور آن باز هم به نوعی کتاب است و گروه سنی هدف در آن، کودکان می باشد.

رمضانی بیان داشت: استان ایلام ظرفیت عظیمی در حوزه فرهنگی دارد و تعداد بسیاری زیادی از مردم در ایام اربعین حسینی برای زیارت عتبات عالیات از این استان تردد می کنند اما آنچه که شایسته و قدر این استان در فضای فرهنگی بوده است، محقق نشده و برخی از امکانات توسعه ای برای استان فراهم نشده است.

وی همچنین بیان کرد: در زمینه توسعه و بازطراحی کتابخانه ها و تاسیس فضای جدید کتابخانه ای تلاش ویژه ای در حد توان انجام شده است و یکی از اولویت های اساسی نهاد، بازطراحی کتابخانه های عمومی بویژه کتابخانه مرکزی است.

رمضانی خاطرنشان ساخت: کتابخانه های عمومی استان ایلام بویژه کتابخانه مرکزی، ظرفیت فیزیکی خوبی دارند که باید ظرفیت های نرم افزاری آنها افزایش یابد و این امر مستلزم تخصیص بودجه و اعتبار لازم از طرف دولت و مسئولان استان است و البته در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه و اختصاص اعتبارات بیافتد.

دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور در پایان با بیان اینکه مساله کتابدارها یک مساله اساسی است، گفت: ما همکاران کتابدار را به عنوان پرسنل یک مجموعه و نهاد اداری نمی بینیم چون این عزیزان نرم افزارهای اجرایی کتابخانه ها هستند و نقش آنها بیش از یک کارمند عادی است و یکی از مسائلی که در زمان بنده پیگیری شده و به حق هم هست، بحث معیشت و وضعیت اقتصادی این عزیزان است و اصلاح پرداخت حقوق آنها از طریق دولت در حال پیگیری است و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یک زمان بندی را مشخص کرده اند و این موضوع پیگیری را به صورت جدی پیگیری می کنند.

ایلام/کوثر موسوی 

کدخبر: 824435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟