آزادی 3 محکوم جرائم غیرعمد در بازدید مسئولان قضایی از زندان مرکزی قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، ؛ علی شعبانی در جمع مددجویان گفت: همه افرادی که به زندان گرفتار می شوند به دلیل غفلت، کجروی، سرپیچی از قانون، نا آگاهی و... است و نباید به زندان صرفاً به عنوان مجازات نگاه کنند، بلکه زندان فرصتی است تا در گذشته خود بازنگری کنند و خود را از نو بسازند و زندان زمینه‌ساز حضور مجدد آنها در جامعه است، اما به شرط آنکه تلاش کنند تا در مسیر تعالی و درست قرار گیرند.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی استان این است که وقتی فرد در زندان گرفتار می شود، همه تلاش خود را برای آزادی او در دستور کار قرار می دهد، اما این در شرایطی است که فرد زندانی خود را در مسیر اصلاح قرار دهد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: هرچقدر احساس شود که فرد مجرم از گذشته خود پشیمان است و شرایط حضور مجدد در جامعه را دارد، قطعاً دستگاه قضایی نیز با بهره‌گیری از نهادهای ارفاقی شرایط آزادی مددجویان را فراهم می سازد، زیرا ما بر این باوریم که در برخی جرائم لازم است فرد در کنار خانواده و جامعه اصلاح شود.

گفتنی است در این بازدید مسئولان قضایی استان با مددجویان دیدار و گفتگو کردند و مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها مورد بررسی قرار گرفت و در جریان این بازدید 3 نفر از محکومان جرائم غیرعمد با بهره گیری از کمک های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 817172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟