23 روستا درگیر سیل اخیر قم شدند / خدمت رسانی توسط 64 تیم عملیاتی

به گزارش رکنا از قم، امیر حسین علیمردانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران استان قم از محل حادثه سیل در روستای جعفرآباد دشت مسیله قم افزود، روستاهای جعفرآباد، علی آباد، مشک آباد، صیدآباد، باقرآباد، قنوات، مبارک‌آباد و جنت‌آباد هشت روستایی بودند که طی تماس تلفنی مردمی با سامانه ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان عملیات امداد در آنها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل و آبگرفتگی اخیر در هشت روستای بخش مرکزی استان ۱۸۵ خانوار آسیب دیدند بیان داشت: ۱۷۰ بسته ۷۲ ساعته غذایی، ۸۵۵ کنسر و برنج، ۸۴ تخته پتو و ۵۷۰ بسته خرمای یک کیلوگرمی بین آسیب دیدگان توزیع شد و ۲۵ مورد تخلیه آب نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به وقوع وزش باد شدید و بارش‌های رگباری باران و رعد و برق در ساعت ۲۳:۳۶ پنجم مردادماه جاری در بخش مرکزی قم افزود، به‌دنبال دریافت هشدار سطح نارنجی آب‌وهوایی از سوی اداره‌کل هواشناسی، اقدام‌های لازم برای مقابله با بحران در دستور کار قرار گرفت.

معاون هلال احمر قم خاطر نشان کرد، بر اساس بررسی و گزارش تیم ارزیاب تجهیزات و نیروهای عملیاتی شامل ۱۷ پمپ لجن کش به منطقه اعزام و از ۲۰ منزل مسکونی و پنج معبر، آب تخلیه شد.

علیمردانی اسکان ۱۷۲ تَن را مورد توجه قرار داد و گفت، ۲ دستگاه آمبولانس، ۲ ست نجات، هشت کمکدار سبک، سه کمکدار سنگین و یک دستگاه اتوبوس از ۱۶ ناوگان لجستیکی و تجهیزات به‌کارگیری شده در این حادثه بود.

وی اظهار داشت: ۱۹۳ نیروی امدادی شامل ۶۴ تیم عملیاتی سه نفره، ۱۵۳ نفر روز نیروی عملیاتی و همچنین ۴۰ نفر روز پرسنل نیز به خدمت گرفته شدند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 810144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟