میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران عید غدیر/ از برپایی سفره‌های اکرام تا برگزاری جشن ویژه کودکان و بانوان

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، به مناسبت عیدسعید غدیر خم، برنامه‌های ویژه‌ای توسط مدیریت عالی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده تا زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، تجربه و خاطره‌ای شیرین از این عید بزرگ داشته باشند. 

به این مناسبت، حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران و مجاوران است و تمامی خادمان این بارگاه مقدس، تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا به شکلی شایسته از میهمانان این ایام پذیرایی کنند.

توزیع غذای نذری، اطعام نیازمندان، برگزاری جشن‌های فرهنگی و مذهبی، آذین بندی، گل‌آرایی و مولودی‌خوانی، تنها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده طی این ایام است.

مصطفی فیضی؛ مدیر عالی حرم مطهر رضوی درباره جزییات این برنامه‌ها می‌گوید: به مناسبت عید سعید غدیر، در تمامی رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی متعددی در نظر گرفته و از چند روز قبل جشن‌ها و جُنگ‌های شادمانه ویژه کودکان و بزرگسان، حلقه‌های معرفت، میز خدمت پاسخگویی، پرسمان دینی، سلسله نشست‌های دین، نشاط، زندگی و ... در حال برگزاری است.

وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شب و روز عید غدیر هم اشاره کرد و گفت: مراسم ویژه شب و شام عید غدیر در صحن پیامبر اعظم(ص) با سخنرانی حجج اسلام، محمد رضا رنجبر، علیرضا پناهیان و حسینعلی سعدی و مدیحه سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود. همچنین همزمان با اجرای مراسم صحن پیامبر اعظم(ع)، در صحن غدیر نیز برای زائران غیر ایرانی مراسم جشن با شکوهی دایر خواهد شد. 

فیضی افزود: در سالروز عید غدیر خم نیز از ساعت ۱۱ صبح، مراسم جشنی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد وحیدی و مدیحه‌سرایی ذاکران تدارک دیده شده است.

به گفته او، مراسم جشن ویژه بانوان نیز در رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود که شامل سخنرانی، مدیحه‌سرایی، حلقه معرفت، مسابقه و پاسخگویی به سوالات و شبهات خواهد بود.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: در شب و روز عید غدیر، پایگاه‌های سیار کبوتران با اجرای جُنگ‌های شاد میزبان زائران خردسال حرم مطهر رضوی خواهد بود و به صورت ویژه مسابقه فرهنگی «خبر بزرگ»، برگزار خواهد شد که به ۱۱۰ نفر برگزیده هدایای متبرک حرم تقدیم می‌شود.

وی در ادامه به پخت و توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر مشهد همزمان با این ایام مبارک اشاره و تصریح کرد: طی ۱۰ روز دهه ولایت، روزانه ۲هزار پرس غذای متبرک بین مجاوران محروم توزیع شده است تا شام عید غدیر ادامه خواهد داشت.

فیضی افزود: همچنین در قالب طرح سفره‌های اکرام رضوی به مدت ۵ شب از تاریخ ۲۳ تیرماه هر شب ۳ هزار پرس در مجموع ۱۵ هزار پرس در صحن امام حسن مجتبی(ع) میان زائران عزیز توزیع خواهد شد و علاوه بر آن روزانه ۱۲ هزار زائر در وعده شام و ناهار در مهمانسرای حضرت پذیرایی می‌شوند. 

فیضی گفت: برای نخستین بار در رواق کودک حرم مطهر رضوی با مشارکت خیرین در روز عید غدیر سفره اطعام برای زائران کودک گسترده می‌شود و کودکان عزیز پس از اجرای مراسم جشن عید، ناهار را میهمان سفره کرامت رضوی خواهند بود.

ضمن اینکه در این ایام، روزانه ۹۰ هزار نفر در چایخانه‌های حضرت پذیرایی می‌شوند و ۴۰۰ هزار کیک و ۸۰۰ هزار شربت برای میزبانی از آنها تدارک دیده شده است.

وی در ادامه، گل آرایی و نماآرایی حرم مطهر رضوی با ۲۳۰ هزار شاخه و بوته گل در ۲۵ نقطه حرم مطهر رضوی، نصب ۱۲۹۴ متر مربع کتیبه بزرگ در سردرب ایوان‌ها، کتیبه دیواری و پرچم رنگی، چراغانی را از دیگر اقدامات حرم مطهر رضوی در این ایام برشمرد.

کدخبر: 804954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟