کاهش 5 تا 10 درصدی مصرف آب ضروری است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، به مناسبت هفته فرهنگ صرفه جویی در مصرف، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین در نشست  خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، موتاب ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین، صباغیان سرپرست شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی، علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان و دیلمی مدیر برق منطقه ای زنجان در این نشست که در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد

داراب بیرنوندی در این نشست افزود : در حال حاضر 510 روستای استان قزوین معادل 90 درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین است و همه 29 شهر استان نیز زیر پوشش 100 درصدی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اصلاح 151 کیلومتر شبکه در شهرها و توسعه خط انتقال روستاها به میزان 106 کیلومتر و حفر 23 حلقه چاه برای تامین نیاز های آب آشامیدنی مردم از مهمترین کارهای انجام شده است.

بیرنوندی تصریح کرد: تصفیه خانه شهر شال تکمیل شده و فاز اول آن به بهره برداری رسیده و با اجرای جهاد آبرسانی در 5 مجتمع روستایی برای رفع نیازهای آبی 96 روستا اقدام شده است.

 

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: در سفر ریاست جمهوری به استان یک هزار میلیارد تومان مصوب شد که 550 میلیارد تومان برای اجرای طرح های فاضلاب و 450 میلیارد تومان برای آبرسانی است.

وی از جمع آوری انشعابات غیرمجاز هم خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 121 فقره و امسال 134 مورد انشعاب غیر مجاز در استان جمع آوری شد که هر انشعاب حدود 20 مترمکعب مصرف دارد.

بیرنوندی بیان کرد: برای رفع تنش آبی روستاها و مناطق هم اقدامات ویژه ای تدارک دیده شد و حفر 10 حلقه چاه و مهندسی مجدد 7 حلقه چاه و اجرای 29 کیلومتر شبکه برای تامین برخی نیازها انجام شده است.

 

 

 

کدخبر: 800162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟