تامین آب و برق در زمان بحران و حوادث غیر مترقبه از نیازهای اولیه و ضروری است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، یدالله ملکی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت آب و برق منطقه مرکزی شمال کشور که روز چهارشنبه در شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد اظهارداشت: صنعت آب و برق در زندگی همه افراد نقش اساسی دارد و توسعه بدون این عوامل ممکن نمی شود لذا تامین آب و برق در بحران ها و حوادث از ضرورتهاست.

وی افزود: از مجموع بیش از 30 نوع حادثه غیر مترقبه و طبیعی که در کشور رخ می دهد 28حادثه از جمله زلزله، سیل، طوفان، سرمازدگی در استان قزوین نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم اتفاق می افتد و استان های همجوار نیز چنین وضعیتی دارند.

ملکی گفت: در حوزه پدافند غیرعامل در صنعت آب مطالعات اساسی در چند طرح آبرسانی انجام شده و احداث سدهای بالاخانلو و نهب از جمله طرح های مهم زیربنایی در حوزه استان قزوین است  که مطالعات پدافند غیر عامل آنها در زمینه سیل و زلزله انجام شده و مطالعات چند طرح دیگر در حوزه نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: در سال گذشته تعداد 10 مانور پدافند غیرعامل در حوزه آب به صورت مشارکتی و یا اختصاصی انجام شد.

ی بیان کرد: در راستای آمادگی شرکت آب منطقه ای استان در مقابله با حوادث غیر مترقبه و پدافند غیرعامل با تشکیل یک تیم واکنش سریع، نسبت به آموزش مدیران و کارکنان اقدام شده و بانک اطلاعات جامعی از امکانات و تجهیزات نیز جمع آوری و راه اندازی شده است.

ملکی اظهارداشت: تامین برق اضطراری ادارات و تجهیز اتاق مدیریت بحران نیز در راستای اجرای دستورالعمل های پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق استان قزوین انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با تاکید مسئولان وزارتخانه در خصوص توجه به پدافند غیرعامل لازم است دستگاه های خدمات رسان با حفظ آمادگی کامل بتوانند در زمان حوادث در کمترین زمان بهترین و ضروری ترین خدمات را به مردم ارایه دهند.

 

 

کدخبر: 798347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟