تولیدکنندگان فرش دستباف قزوین وارد کار شوند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد مهدی اعلایی افزود: استان قزوین پیشینه خوبی در صنعت و هنر فرش دارد و ارتقای سطح تولید آن می تواند باعث رونق اقتصادی استان شود و دولت در این مسیر تولیدکنندگان را حمایت خواهد کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های تخصصی می تواند در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ظرفیت سازی کند و نمایشگاه فرش در استان هم با همین رویکرد برگزار شده و امیدواریم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی افزود: فرش در ایران هم به دلیل خاستگاه جغرافیایی خود که در دنیا حرف زیادی برای گفتن دارد و هم از نظر ظرفیت اشتغال باید احیاء شود تا بتوانیم زمینه افزایش درآمد، اشتغال و صادرات آن را فراهم کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: استان قزوین پیشینه خوبی در تولید فرش دارد و ارتقای سطح تولید آن می تواند باعث تقویت اقتصادی استان شود و  دولت در این مسیر از تولیدکنندگان حمایت خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان در زمینه روند احیای فرش اعتماد قزوین گفت: میراث فرهنگی و سازمان صمت قرار است موضوع احیا برند قدیمی فرش قزوین(اعتماد) را احیا کنند ولی انتظار داریم در گام اول بافندگان و تولیدکنندگان فرش نیز در این زمینه همکاری کرده و پیشگام باشند.

وی اضافه کرد: باید تولیدکنندگان فرش دستباف قزوین وارد کار شوند و دولت نیز در این مسیر نقش حمایتی خود را با  تسهیلگری انجام خواهد داد.

اعلایی تصریح کرد: دولت سیزدهم در زمینه تولید فرش برای ترویج مشاغل خانگی اعتبارات خوبی در نظر گرفته و ما نیز در استان قزوین آماده پرداخت تسهیلات به بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف هستیم.

استاندار قزوین در خصوص بازدید خود از این نمایشگاه نیز بیان کرد: تنوع فرش و تابلو فرش های ارائه شده و نیز تعدد تولیدکنندگان شرکت کننده از ویژگی های این نمایشگاه است و شاهد استقبال خوب فعالان این عرصه در نمایشگاه هستیم و امیدواریم در مدت برپایی نیز فروش خوبی برای غرفه داران صورت گیرد.

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش از 6 لغایت 10 تیرماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برپاست و علاقمندان می توانند از ساعت 16 الی 22 از آن دیدن کنند.

 

 

 

کدخبر: 797688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟