اولویت ما توسعه نیروگاههای تجدید پذیر است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه احداث نیروگاههای خورشیدی در استان قزوین با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رمضانی معاون فنی ساتبا، عابدینی مدیرفنی سازمان صنایع کوچک ایران، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، خلیلی خواه مدیرکل دارایی، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، خلج مدیرعامل برق منطقه ای زنجان و جمعی از سرمایه گذاران و مدیران واحدهای صنعتی و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات واحد تولیدی صنعت پلاست آبیار برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این همایش گفت : حضور ما در این همایش بیانگر جدیت و عزم مدیران در تحقق این طرح مهم است و مدیریت استان برای این سرمایه گذاری ارزش و اهمیت قائل است و با کمک مدیران اقتصادی و صنعتی دنبال این هستیم تولید نیروگاه تجدید پذیر بسرعت عملیاتی شود.

وی افزود: در تولید و مصرف برق در صنعت شاخص هستیم و خیلی از واحدهای استانی ما که اثرگذاری ملی دارند با کمبود تامین انرژی مواجهند و برای برون رفت از این وضعیت بایستی چاره اندیشی کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: نعمت خدادای در استان زیاد است و ما هم تونل بادی داریم و هم تابش خورشید بسیار مطلوب است که می تواند مورد توجه قرار گیرد 

اعلایی تصریح کرد: به نظر می رسد با حضورسرمایه گذاران توانمند و حمایت استانی باید در تولید انرژی های نو کمی جدی تر پیش برویم.

وی گفت: با اختصاص سهم ۴ درصدی از تولید انرژی کشور بعنوان تولیدکننده برق محسوب می شود هرچند به دلیل قدمت نیروگاهی با مشکلات تولید بارسوخت فسیلی و در تابستان با الودگی مواجهیم و زییتومحیط ما به خطر افتاده که باید بسرعت به سمت توسعه نیروگاه خورشیدی برویم.

اعلایی گفت: یک نگاه اقتصادی بر مدیریت استان حاکم است که مدیران جوان، پر انرژی،  باسواد و دلسوز در توسعه استان در مسئولیت هستند تا در تولید برق اتفاقات خوبی رقم بخورد.

استاندار قزوین یادآورشد: اگر در این حوزه سرمایه گذارانی استان قزوین را انتخاب کنند حمایت خواهیم کرد و تضمین می دهیم به فعالان اقتصادی که در سخت ترین شرایط با حمایت جدی آنها را تنها نخواهیم گذاشت.

استاندار قزوین از فعال شدن ظرفیت فرودگاهی هم خبر داد و گفت: بزودی فرودگاه قزوین در زمینه باری و تجاری فعال خواهد شد که ظرفیت بسیاررارزشمندی است.

وی گفت: وجود نیروی انسانی متخصص و با انگیزه و در دسترس و کارافرین از دیگر قابلیت های این استان در اجرای طرح های نیروگاهی است.

استاندار افزود: در سفر رییس جمهور مجوز احداث شهرک انرژی دریافت شده و این طرح نیز مورد حمایت ویژه قرار می گیرد تا با دادن مشوق  و معافیت ها بسرعت اجرایی شود

 

 

 

 

کدخبر: 792868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟