نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی مناسب برای تعاملات بین‌المللی است

به گزارش رکنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان شام‌گاه روز یک‌شنبه 10 بهمن‌ماه 1400 در نشستی« با ئه‌مل خان» معاون وزیر گردشگری کشور عراق و« علی رئوف» مدیرکل گردشگری سلیمانیه عراق و ه‍یئت همراه آنان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اظهار داشت: غرفه‌های استان کردستان در نمایشگاه امسال با رویکرد متفاوت و تمرکز بر بازارهای خارجی، علاوه بر بازارهای داخلی و حضور بخش خصوصی از اقلیم کردستان عراق برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود:در این غرفه‌ها علاوه بر حضور بخش دولتی به عنوان برنامه‌ریز و سیاست‌گذار و نمایندگان بخش خصوصی استان، نماینده منطقه اقلیم کردستان عراق نیز حضور دارد.

او عنوان کرد:گردشگری مشترک با استان‌های کشور عراق در قالب ایجاد یک محور به نام محور غرب در گردشگری ایران، از ویژگی‌های مشترک گردشگری خارجی استان‌های غرب کشور است.

گویلیان بیان داشت: این مهم می‎تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بیشتر مابین فعالان حوزه گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: درماه‌های گذشته پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، فم‌تورهایی با استقبال و حضور فعالان گردشگری کشورعراق به استان برگزار شد.

گویلیان گفت: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در کردستان برقرار است و امیدواریم این تعاملات زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بیشتر مابین فعالان حوزه گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.

او با بیان این‌که زمینه حضور گردشگران عراقی در کردستان فراهم است، اظهار داشت: «این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای گردشگران منطقه اقلیم کردستان عراق در انتخاب کردستان به عنوان مقصد نوروزی برای سفر باشد.»

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از 9 لغایت 12 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده و غرفه استان کردستان در سالن B38 میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 768618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟