ایجاد دفنگاه زباله این شهر بلاتکلیف است

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ مجید شادکام اظهار داشت: زمین برای ایجاد دفنگاه زباله و اجرای کارخانه کمپوست بجنورد در نزدیکی روستای نجف آباد جانمایی شد اما این مکان یابی با انتقادات زیادی روبه رو شد و این مشکلات اجتماعی اجرای این پروژه را بلاتکلیف گذاشته است.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد با بیان اینکه در کوه بابا موسی خاک کافی برای دفن زباله ها وجود ندارد افزود: مردم شهر بجنورد روزانه ۱۳۰ تن زباله تولید می کنند و این رقم در ماه به ۴۰ هزار تن می رسد، این طلای کثیف در کوه باباموسی به صورت غیراصولی دفن می شود. 

به گزارش رکنا، مرکز دفن پسماندهای شهری بجنورد از سال ۷۲ در زمین‌های باباموسی در ارتفاعات شمال شرق بجنورد مستقر و از آن زمان تاکنون، دفن در دره‌های طبیعی موجود در منطقه، انجام می‌شود که البته در حال حاضر و با توجه به حجم پسماند تلنبار شده در سال‌های گذشته، این دره‌های طبیعی نیز اشباع و مسطح شده است.  

کارشناسان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی می گویند که این محل در حریم شهر بجنورد ایجاد شده که در مغایرت با ضوابط قانونی استقرار واحدهای نظیر آن است.

شادکام در بخش دیگر سخنان خود درباره ایجاد ایستگاه میانی پسماند در مرکز استان گفت: محل کنونی ایستگاه میانی در شمال بجنورد و در مسیر گلستان‌شهر واقع است، که سبب گلایه مردم این منطقه شده است، در این زمینه، زمینی با گستره ۱۶ هزار مترمربع، ایجاد ایستگاه میانی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه میانی پسماند بجنورد در شرق بجنورد و در ۲ کیلومتری روستای ینگه قلعه، به فاصله ۶۸۰ متر از کشتارگاه بجنورد وارد مرحله اجرایی شده است افزود: امسال ۸۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی ایستگاه میانی پسماند مرکز استان اعتبار دیده شده است که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی و ۶۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری است. 

شادکام خاطرنشان کرد: اجرای دفن گاه زباله بر عهده وزارت کشور است البته وزارت کشور می تواند اعتبار مورد نیاز را در اختیار شهرداری و یا بخش خصوصی قرار دهد تا نسبت به اجرای آن اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد افزود: البته تکمیل ایستگاه میانی پسماند سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تلاش داریم تا این اعتبار در سال آتی تامین شود.

 

کدخبر: 762026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟